Generic filters
عضو شورای عالی نظام پزشکی هشدار داد

دندانپزشکان ایرانی می‌روند، دندانپزشکان افغان و پاکستانی می‌آیند

بهنام عباسیان

عضو شورای عالی نطام پزشکی گفت: نظام سلامت ایران در حال فروپاشی است. پزشکان و دندانپزشکان کشور را ترک می کنند و به زودی پزشکان و دندانپزشکان افغانستانی و پاکستانی باید به جای آنها به ایران بیایند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از نظام پزشکی، دکتر بهنام عباسیون افزود: اگر سیاستمداران عرصه سلامت تصمیمات کارساز نگیرند در آینده نه چندان دور باید شاهد این باشیم؛ دست و چشم‌مان به سوی کشورهای دیگر و همسایه باشد و پزشکان افغانستانی و پاکستانی بیایند و در ایران کار کنند.

وی ادامه داد: این پزشکان و دندانپزشکان حداقل ۲ هزار دلار حقوق می‌خواهند اما ما حاضر نیستیم حداقل با ۵۰ میلیون تومان از دندانپزشک خرید خدمت و در آنها ایجاد انگیزه کنیم.

او گفت: کشتی سلامت دهان و دندان در حال به گل نشستن است در این روزهاعدم رضایت آحاد مردم از خدمات دندانپزشکی ناقوس خطر را برای سیاستمداران سلامت دهان و دندان به صدا در آورده است.

عباسیون افزود: از یک سوعدم پشتیبانی بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی و از سوی دیگر نبود کنترل و نظارت دولت بر مواد و تجهیزات دندانپزشکی عرصه را بر روی مردم و دندانپزشکان به تنگ آورده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: شاهد بی‌انگیزگی شدید دندانپزشکان مخصوصا قشر جوان هستیم. دندانپزشک جوان جایگاهی را برای خودش در نظر نمی‌گیرد. قشر جوان دندانپزشک پس از فراغت از تحصیل وارد دوره طرح می‌شود. بسیاری از این دندانپزشکان به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی افزود: از یک طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصمیم اشتباه تعداد دانشجویان را زیاد کرد از یک سوی دیگر وزارت بهداشت هیچ انگیزه ای برای دندانپزشکانی که به اجبار به مناطق محروم می روند ایجاد نمی کند.

دندانپزشکان با ماهی 12 میلیون تومان به مناطق محروم اعزام می شوند

عباسیون گفت: حقوقی که این دندانپزشکان در نقاط محروم می‌گیرند ماهانه حدود ۱۲ میلیون تومان است. آیا این هزینه مکفی هزینه‌های زندگی است یا خیر؟ چرا به منظور بالا بردن انگیزه دندانپزشکان در مناطق محروم اجازه فعالیت در ساعات غیر اداری را در مطب به آنها نمی‌دهیم.

دندانپزشک جوان نمی تواند تشکیل خانواده بدهد

وی ادامه داد: چرا وزارت بهداشت از فعالیت دندانپزشکان طرحی در ساعات غیر اداری ممانعت می‌کند؟ آیا همکاران جوان تازه فارغ التحصیل با حقوق ۱۴ میلیون تومان می‌توانند تشکیل خانواده دهند؟ یک جوان دندانپزشک نمی‌تواند خانواده تشکیل دهد

عضو شورای عالی نظام پزشکمی گفت: از طرفی یک دندانپزشک جوان برای راه اندازی مطب حداقل به یک میلیارد تومان پول نیاز دارد و برای این یک میلیارد تومان حداقل ماهانه ۲۶ میلیون تومان باید قسط دهد در حالی که صرف این هزینه‌ها با این تعرفه‌های بخش خصوصی واقعا قابل دفاع نیست.

وی افزود: دندانپزشک حداقل باید ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد که بتواند خانه و مطب اجاره کند و امرار معاش کند. امیدوارم دولتمردان ما واقع گرا باشند و این گونه نباشد همکار دندانپزشک به ازای دریافت ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان به کشورهای حوزه خلیج فارس برود.

دکتر عباسیون گفت: بیمه‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند خدمات بیمه پایه که به دندانپزشک داده می‌شود بین ۴ تا ۵درصد و بیمه‌های تکمیلی بین ۸ تا ۹ درصد است در واقع تمام خدمات دندانپزشکی را به بخش خصوصی می دهیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها