Generic filters
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

رانت داروخانه‌های دولتی خلاف قانون اساسی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: حدود 10 درصد داروخانه های کشور دولتی هستند که سهم عمده گردش مالی دارویی کشور را در اختیار دارند و این امر بر خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از نظام پزشکی، دکتر محمد رئیس زاده در مراسم گرامیداشت روز داروساز افزود: ورود دستگاه های غیر مرتبط و با نگاه کالایی به دارو خلاف مصالح کشور است. 10 درصد داروخانه ها دولتی است و این خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی افزود: باید شأن رشته داروسازی به عنوان رشته آکادمیک حفظ شود و ساده انگاری علوم در حوزه سلامت خسارات جبران ناپذیری دربر خواهد داشت.

دکتر رئیس زاده ادامه داد: تامین نقدینگی و مطالبات داروخانه ها و پرداخت‌های بهنگام بیمه ها از چالش های مهم حوزه دارویی کشور است و دولت باید هر چه زودتر این مشکل را حل کند.

رئیس کل نظام پزشکی تاکید کرد: در بیان ناملایمتی ها ما در نظام سلامت در گام اول «چیستی» ماندیم و آن را تکرار می کنیم که از ملال و آسیب به سلامت روان عوایدی برای جامعه پزشکی ندارد. باید به سمت «چرایی» و «چگونگی» حل مسئله برویم.

رئیس زاده گفت: خطاهای دارویی می تواند به سلامت مردم آسیب زند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که 48 درصد قصور پزشکی در دنیا در حوزه داروست و باید این موضوع در کشور ما نیز مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی شود.ژ

انتقاد انجمن داروسازان از رانت داروخانه های دولتی

به گزارش ساعت سلامت، هفته گذشته دکتر شهرام کلانتری خاندانی، رئیس انجمن داروسازان ایران در یک نشست خبری گفت: حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ داروخانه در کشور داریم اما ۱۴۰۰ داروخانه از این تعداد داروخانه های دولتی یا وابسته به دولت یا نهادهای عمومی، نظامی و انتظامی هستند که از رانت استفاده می کنند.

وی افزود: این داروخانه ها کمتر از ۱۰ درصد داروخانه های کشور هستند اما ۵۵ درصد گردش مالی داروهای کشور را در اختیار دارند. ۴۵ درصد گردش مالی دارویی کشور در بیش از ۹۰ درصد داروخانه های کشور است که به عنوان داروخانه های خصوصی در اقصی نقاط کشور فعالیت می کنند.

کلانتری ادامه داد: بسیاری از داروها در داروخانه های خصوصی توزیع نمی شود. توزیع داروهای خاص در داروخانه های منتخب باعث ورشکستگی و کمبود شدید دارو در داروخانه های خصوصی شده است.

اخبار مرتبط:

وزیر بهداشت: با افزایش تعداد داروخانه‌ها مخالف نیستیم

۱۵ درصد داروخانه‌ها ورشکسته مطلق هستند

میزان صادرات دارو از ایران چقدر است؟

دارو به طور میانگین چقدر گران شد

داروهای جدید صندوق بیماری‌های خاص اعلام شد

۴۱۴۵ سایت فروش داروی قاچاق مسدود شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها