Generic filters
عضو شورای عالی نظام پزشکی:

ماده بی‌حسی دندانپزشکی 75 درصد گران شد

دندانپزشک

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: قیمت کارپول بی حسی دندانپزشکی 75 درصد گران شده است. دندانپزشکان به شدت در فشار هستند و خطرتعطیلی مطب‌ها و ورشکستگی کلینیک‌های دندانپزشکی جدی است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر بهنام عباسیان افزود: در چنین شرایطی متولیان حوزه سلامت به ویژه سازمان غذا و دارو سکوت کرده اند و ارگان‌های دولتی مانند سازمان امور مالیاتی و شهرداری‌ها برای جبران بودجه خود به جامعه پزشکی می تازند و با افزایش ناعادلانه مالیات، همکاران پزشک و به خصوص دندانپزشک را قلع و قمع کردند.

وی گفت: در سال۱۴۰۲ شاهد افزایش گلوبال ۲۰ درصدی تعرفه دندانپزشکی بودیم. حال که سه ماه از تعیین تعرفه‌ها می گذرد جامعه دندانپزشکی شاهد افزایش ۷۵درصدی تعرفه کارپول بی حسی است.ژ

عباسیان افزود: در این شرایط دندانپزشکان مجبورند تعرفه های ناعادلانه را رعایت کنند و ‌عدم رعایت تعرفه‌های مصوب پیگیری تعزیراتی دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر خط تولید «کارپول» در ایران به صرفه نیست چرا یارانه آن را باید دندانپزشکان پرداخت کنند؟ چرا تعرفه حداقل در حیطه مواد مصرفی به روز نمی‌شود؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولان وزارت بهداشت بیدار شوند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان عرصه سلامت همواره دم از انصاف و عدالت می‌زنند و زیاده خواهی دندانپزشکان را به رخ جامعه دندانپزشکی می‌کشند و خود را مبرا از هرگونه اشتباه می‌دانند اما در شروع سال، افزایش حداقلی تعرفه دندانپزشکی باعث بی‌انگیزگی و تعطیلی مطب‌ها و ورشکستگی کلینیک های دندانپزشکی شد.

افزایش 5 برابری مالیات پزشکان

عباسیان گفت: سازمان امورمالیاتی و شهرداری‌ها وجوه خود را از پزشکان و دندانپزشکان به گزاف می گیرند و سازمان امور مالیاتی مالیات پزشکان را۵ برابر کرده و کسی هم جوابگو نیست.

وی افزود: سیاستگذاران عرصه سلامت بر این امرواقف هستند که تعرفه دندانپزشکی شامل سه جزء حرفه ای، فنی و مواد و تجهیزات است و طبق قانون باید مالیات از جز حرفه‌ای گرفته شود نه از سه جزء.

سکوت سنگین مسئولان وزارت بهداشت

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود: اداره مالیات، مالیات مواد و تجهیزات پزشکی را از دندانپزشکان می‌گیرد یعنی دندانپزشکان مالیات تجهیزات و مواد دندانی را می‌دهند. در عوض شاهد سکوت وزارت بهداشت هستیم که این سکوت آن‌ها برای جامعه خدوم پزشکی و دندانپزشکی کشور سنگین است.

وی گفت: گرچه که همواره شعار سیاستمداران عرصه سلامت صیانت از حقوق بیمار بوده و این شعار در گوشه و کنار تمام جامعه به گوش میرسد اما جالب است کسی از حق و حقوق «بیمار و پزشک» صحبت نمی‌کند و حق و حقوق پزشک را فراموش کرده‌اند. اینها همان پزشکانی هستند که در شیوع کرونا جانشان را فدای سلامتی آحاد مردم کردند.

نماینده جامعه دندانپزشکی در شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: شاید زمان آن فرا رسیده است صاحبنظران عرصه سلامت به ویژه معاونت درمان به این مسئله ورود کنند و با ارتقای جایگاه دندانپزشکی در وزارت بهداشت و به روز کردن تعرفه‌های دندانپزشکی حق بیماران و دندانپزشکان را از بیمه‌ها مطالبه کنند.

وی گفت: مسئولان وزارت بهداشت فقط نظاره گر هستند و در کنار دندانپزشک  برای سلامتی بیمار هزینه کنند تا بتوانند هزینه سلامت دهان و دندان که از سبد اقتصاد خانوار رخت بر بسته است را برگردانند.

دکتر عباسیان خاطر نشان کرد: نباید انتظار داشته باشیم دندانپزشکان با چنین تعرفه‌هایی که کفاف زندگی و زیر ساخت‌ها و سرپا ماندن مطب‌های دندانپزشکی را نمی‌دهد، سرپا بمانند. در چنین شرایطی شاهد بی‌انگیز‌گی و مهاجرت دندانپزشکان هستیم.

منبع: سازمان نظام پزشکی

اخبار مرتبط:

دندانپزشکان ایرانی می‌روند، دندانپزشکان افغان و پاکستانی می‌آیند

دندانپزشکی بی سر و سامان در ایران

مطب دندانپزشکان یکی یکی تعطیل می‌شوند

اختصاصی ساعت سلامت/ تعرفه ۲۶۷ خدمت دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱

پدیده بی دندانی در ایران گسترده است، مقصر کیست؟

واردات مخفیانه یونیت دندانپزشکی و تعارض منافع در وزارت بهداشت/ کمر تولیدکننده را شکستند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها