Generic filters
معاون درمان وزارت بهداشت:

هزینه بستری ۳۰ میلیون نفر رایگان می شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ابلاغ وزیر بهداشت هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون ایرانی که بستری آنان در چهارچوب نظام ارجاع صورت می‌گیرد رایگان می شود.

به گزارش ساعت سلامت، سعید کریمی با اشاره به همایش معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی افزود: بسته حفاظت مالی از بیماران در نخستین روز از این همایش بررسی شد. این بسته به منظور کاهش پرداخت از جیب بیماران است و وزیر بهداشت، طی ابلاغیه ای همه را مکلف کرد که هزینه بستری بیش از ۳۰ میلیون ایرانی رایگان باشد؛ البته طی این ابلاغیه بستری بیمارانی که در چهارچوب نظام ارجاع صورت می گیرد رایگان خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه آبان ماه آخرین مهلت برای راه اندازی مراکز ناباروری است دانشگاه ها به سرعت این مراکز را راه اندازی کردند و اکنون بالای ۵۰ مرکز سطح ۲ ناباروری راه اندازی شده است. مراکز ناباروری سطح ۳ نیز در همه مراکز استان های کشور دایر است و در استان بوشهر نیز به زودی راه اندازی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بسته های بیماران خاص و صعب العلاج نیز گفت: اعتبارات این صندوق از ۵ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش داشته و ۱۰۰ نوع بیماری را نیز پوشش می دهد.

افزایش 10 برابری تخت های توانبخشی در کشور

کریمی افزود: بنا داریم تخت های توانبخشی را از ۸۰ به بیش از ۸۰۰ تخت افزایش دهیم. این موضوع در این همایش مورد بررسی و گفت و گو قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردشگری سلامت را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: درآمد فعلی ایران از گردشگری سلامت یک میلیارد دلار است که می توانیم این درآمد را به ۵ تا ۶ میلیارد دلار برسانیم و اکنون ۲۷۰ مرکز دارای گردشگری سلامت وجود دارد.

کریمی گفت: ارتقای خدمات اورژانس، نظارت بر مراکز درمانی، بسته مقیمی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز در این همایش بررسی شد.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها