Generic filters
پدر پیوند مغز استخوان ایران:

بودجه پژوهشی در حوزه پزشکی ناچیز است

پدر پیوند مغز استخوان ایران سلول درمانی را آینده پزشکی در کشور برشمرد و گفت: بودجه های پژوهشی حوزه پزشکی رقمی نامناسب است و باید افزایش یابد.

به گزارش ساعت سلامت، پروفسور اردشیر قوام زاده در اولین همایش ملی هویت و پیشرفت در استان مرکزی با بیان اینکه امروز پزشکی ایران از کانادا و انگلستان بالاتر است، گفت: در کشور باید کیفیت دارو اصلاح شود، باید بر این حوزه نظارت داشت و حتی در مواردی باید اجازه واردات دارو را داد، چراکه اصلاح و توسعه این حوزه، توسعه توریسم درمانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: برای پیشگیری از سرطان، استان مرکزی باید خود وارد عمل شود، نباید صرفا به تهران چشم دوخت، باید سموم و کودهای استفاده شده برای تولید محصول را کنترل کرد، باید موادی که برای تصفیه آب استفاده می شود را مدیریت کرد.

پدر علم پیوند مغز استخوان ایران گفت: امروز تمام پزشکان این سرزمین در حال خدمت به مردم هستند اما مسئله اینجاست که در کنار این خدمات، پژوهش، یک نیاز ضروری است چراکه علم به واسطه پژوهش جهش پیدا می کند.

وی گفت: پیشرفت بالایی که در کشور در حوزه درمان سرطان حاصل شده در طول بیش از ۴۰ سال حضورم در دانشگاه تهران صورت گرفته است. در این مدت بیش از ۶۳۰۰ پیوند مغز استخوان انجام دادم و ۵۰۰ آنکولوژیست نیز تربیت کردم ولی همچنان نیازمند تکامل کار در کشور هستیم. امروز در پژوهشکده سرطان معتمد فعالیت دارم که تا سه سال پیش جایی در رتبه بندی وزارت بهداشت نداشت، اما امروز جایگاه دوم را دارد.

سلول درمانی، آینده پزشکی ایران

وی افزود: این پژوهشکده وارد عرصه سلول درمانی شده است چراکه روند درمان باید گسترش یابد، هر چند که این پژوهشکده در حوزه تحقیقات بیماری های زانو، ام اس، پارکینسون، سرطان خون، بیماران کرونایی در حال مرگ و … نیز وارد شده و نتایج مثبت خوبی را دریافت کرده است.

قوام زاده با تاکید بر اینکه سلول درمانی، آینده پزشکی کشور است و باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم، گفت: بودجه پژوهشی کشور در حوزه پزشکی بسیار اندک است و رقمی حدود ۰.۳۳ درصد بودجه کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی اضافه کرد: در بحث سلول درمانی فقط ۶۰ میلیارد دلار در امریکا و ۲۵ میلیارد دلار در ژاپن اختصاص یافته است در حالی که در ایران این رقم به ۱۴۳ میلیارد تومان می رسد که در واقع رقمی بسیار ناکافی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها