Generic filters
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت:

هزار میلیارد تومان برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص یافت

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به سازمان بیمه سلامت اختصاص یافت. این قانون در هفته‌های آینده اجرایی و معوقات آن از اول دی 1400 پرداخت می‌شود.

دکتر بهروز رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ردیف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی برای وزارت بهداشت در قانون بودجه سال 1401 تصویب شده است. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و بیمه سلامت و تفاهمنامه‌هایی که بین معاونت‌های درمان، توسعه و پرستاری وزارت بهداشت امضا شد. این منبع در اختیار بیمه سلامت قرار داده می‌شود.

وی گفت: طبق قولی که به پرستاران داده بودیم. معوقات کارانه پرستاران بر اساس قانون تعرفه‌گذاری از ابتدای دی 1400 به آنان پرداخت می‌شود.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت ادامه داد: کار اصلی این است که منابع اجرای قانون تعرفه‌گذاری در سازمان بیمه متمرکز شود. تلاش وزارت بهداشت این است که ردیف بودجه اجرای این قانون از ردیف‌های بودجه وزارت بهداشت به ردیف‌های بودجه سازمان بیمه سلامت منتقل شود.

رحیمی افزود: اکنون سازمان برنامه و بودجه حدود هزار میلیارد تومان از بودجه اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری را به وزارت بهداشت اختصاص داده و این اعتبار در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قالب 17 بسته خدمتی و به صورت کارانه پرداخت می‌شود. بر اساس آخرین اطلاع حدود هفت میلیون خدمت پرستاری ثبت شده است که در حال محاسبه و آماده سازی برای پرداخت به دانشگاههاست. دستورالعمل باز توزیع منابع این قانون هم تصویب و به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

زمان اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری و شاخص پرداخت

معاون توسعه منابع و مدیریت وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش ساعت سلامت درباره زمان پرداخت کارانه پرستاران بر اساس قانون تعرفه‌گذاری گفت: همه اقدامات لازم انجام شده و همین روزها انجام می‌شود.

وی افزود: به تدریج با ارسال اسناد دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس دستورالعمل بازپرداخت منابع تعرفه گذاری، پرداخت‌ها انجام می شود.

دکتر رحیمی ادامه داد: پرستاران از جمله مهمترین همکاران تیم سلامت در وزارت بهداشت هستند. با تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به دولت سیزدهم و پیگیری رئیس جمهوری به مرحله اجرا رسیده است.

دکتر رحیمی گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث هویت بخشی به حرفه پرستاری می‌شود. از نظر وزارت بهداشت قیمت گذاری و دیده شدن خدمات و زحمات پرستاران بسیار مهم است. با اجرای این قانون، خدمات پرستاران در قالب خرید خدمات راهبردی از سوی بیمه‌ها خریداری می‌شود.

وی افزود: این قنون 15 سال پیش در مجلس مصوب شده بود. در این مدت آیین نامه اجرایی و دستورالعمل محکمی نداشت. اما از سال گذشته با همکاری وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه سلامت ابتدا تعرفه‌های خدمات پرستاری تدوین شد. به تصویب رسید و بعد از آن آیین نامه اجرایی این قانون در هیات دولت مصوب شد.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت درباره میزان افزایش کارانه پرستاران گفت: میزان کارانه پرستاران با توجه به عملکرد و میزان شیفت‌هایی که انجام می دهند و میزان اجرای بسته های خدمتی 17 گانه که ثبت می شود، متغیر است.

میانگین کارانه پرستاران دو میلیون و 700 هزار تومان

دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت پیش از این به خبرنگار ساعت سلامت گفته بود: با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به طور میانگین کارانه پرستاران حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. معوقات آن هم پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت درباره پرداخت معوقات تعرفه های پرستاری گفت: بر اساس قانون بودجه معوقات تعرفه‌های خدمات پرستاری از اول فروردین پرداخت می شود. اما بر اساس تعهد نهاد ریاست جمهوری معوقات تعرفه‌های پرستاری باید از اول زمستان۱۴۰۰ به پرستاران پرداخت شود. امیدواریم که این تعهد انجام شود.

وی درباره حداقل و حداکثر کارانه دریافتی پرستاران به خبرنگار ساعت سلامت گفته بود: میزان کارانه دریافتی پرستاران بر اساس تعداد مریض‌هایی که پرستاران در بیمارستان به آنها خدمت رسانی می کند. تعیین می‌شود. این میزان متفاوت و از بخشی به بخش دیگر متفاوت است. کارانه یک پرستار ممکن است به ۷ تا ۸ میلیون تومان هم برسد و کارانه پرستار دیگر یک میلیون تومان باشد.

دکتر عبادی ادامه داد: پیش‌بینی این است که میانگین کارانه پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد. البته کف پرداختی ندارد، اگر پرستاری در جایی باشد که مریضی نداشته باشد، کارانه او صفر می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: کارانه پرستاران بر اساس تعداد بیمارانی تعیین می‌شود که پرستار در طول ماه به آنها خدمت رسانی کرده است. ممکن است یک ماه شلوغ و یک ماه خلوت باشد. حتی ممکن است تعداد بیماران با ماه قبل یکسان باشد اما شدت و میزان خدمات متفاوت باشد. میزان کارانه پرستاران رقم ثابتی نیست و بر اساس کارکرد و عملکرد آنان است.

خبرنگار: معصومه حامدی بستان آباد

اخبار مرتبط:

معاون وزیر بهداشت: زمان دقیق اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری معلوم نیست
شیوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری همان طرح قاصدک است
پرداخت تعرفه‌های پرستاری از شهریور/تاخیر باشد بدقولی وزارت بهداشت است
پرستاران در انتظار اجرای قانون تعرفه‌گذاری
اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری به مهر موکول شد
بودجه تعرفه گذاری خدمات پرستاری به بیمه سلامت داده نشد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها