Generic filters
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

نمی توان کنار هر پزشک یک پلیس قرار داد

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر را اندک برشمرد و گفت: ممکن است مانند تمامی رشته ها ۵ درصد از پزشکان نیز مرتکب جرم زیرمیزی شوند اما نمی توان در کنار هر پزشک یک پلیس قرار داد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمد رئیس‌زاده افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی را فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرائم بازدارنده باشد. تامین زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت، قوای سه گانه، نهادهای نظارتی و معاونت های درمان دانشگاه ها است. البته در تمامی حوزه ها به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

تعرفه‌ها بر اساس قیمت واقعی نیست

رئیس زاده محاسبه تعرفه ها براساس قیمت واقعی را نص صریح قانون خواند و گفت: تعرفه خدمات درمانی و تشخیصی باید بر اساس قیمت تمام شده لحاظ شود. اما سال ها است این قانون اجرایی و عملیاتی نمی شود. لذا در این رابطه می طلبد سامانه های نظارتی اصلاح شود و قوانین هم بازدارنده باشد.

وی تاکید کرد: دامن زدن رسانه ای به موضوع زیرمیزی پزشکان باید کنترل و مدیریت شود. البته تعداد پزشکانی که این جرم را مرتکب می شوند اندک است. 90 تا 95 درصد پزشکان بر اساس تعرفه های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه فرمودند به بحث زیرمیزی این قدر در رسانه ها دامن زده نشود. زیرا رابطه اعتماد و قداست پزشکان و بیماران از بین می رود و مشکل را هم حل نمی کند.

رئیس زاده یادآور شد: اگر به طور مداوم موضوع زیرمیزی در رسانه ها منتشر شود آیا مشکل حل می شود؟ بی شک حل نمی شود. همچنین جز خدشه دار کردن اعتبار جامعه پزشکی و ظلم به 95 درصد پزشکان هیچ نتیجه ای در پی ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بنابراین می طلبد هیاهوی رسانه ای این موضوع کاهش یابد و به صورت زیرساختی این مشکل را حل کنیم و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها