Generic filters
مدیر کل تجهیزات پزشکی:

موانع تولید در کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل تجهیزات پزشکی رفع می‌شود

دکتر جلال غفارزاده

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برنامه حل مشکلات تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی راه اندازی شده و با اجرای آن موانع تولید در کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل تجهیزات پزشکی رفع می شود. از نمایشگاههای منطقه ای نیز حمایت می کنیم.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر جلال غفارزاده افزود: حدود دو هزار شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت می کنند. ۴ هزار خط تولید در این شرکت‌ها فعال هستند و ۶ هزار و ۲۰۰ شرکت توزیعی تجهیزات نیز در کشور فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از مشکلات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی آگاه هستیم به همین علت برنامه حل مشکلات تولید در اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو راه اندازی شده است. در این برنامه واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و موانع تولید با حضور مستمر در شهرک‌های صنعتی رفع می‌شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای برنامه بدون واسطه برای رشد تولید گفت: در این برنامه در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید به حضور مستمر در استان‌ها پرداخته و ضمن حمایت از نمایشگاه‌های منطقه‌ای دغدغه‌ها و انتقادات تولیدکنندگان از نزدیک شنیده می‌شود.

صدور فراخوان‌های متعدد برای مهار تورم

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برای کاهش قیمت های ارزی و مهار تورم نیز فراخوان‌های متعددی از سوی این اداره کل صادر شده است. در نتیجه یکی از این فراخوان‌ها قیمت سمعک ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی گفت: در نتیجه این فراخوان تعداد ۵۱ هزار و ۵۰۰ عدد سمعک با قیمت ۳ میلیون ۳۹۰ هزار دلار با همان کیفیت مطلوب تأمین شد در حالی که در سال‌های اخیر ۱۰۰ هزار سمعک با ۱۶ میلیون دلار تأمین شده بود، که در پی این فراخوان بیش از ۹ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

غفارزاده تأکید کرد: برنامه‎‌ریزی برای رشد ۳۰ درصدی تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور طی سال جاری انجام شده و در این راستا زمان بررسی پرونده با صدور بخشنامه رشد تولید جهت حمایت از تولیدکنندگان به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اقلام پیشرفته پزشکی از جمله ونتیلاتور و مانیتور به بیش از ۳۵ کشور دنیا صادر می شود.

منبع: سازمان غذا و دارو

اخبار مرتبط:

تجهیزات پزشکی از تولید تا مصرف ردیابی می شوند/ تجهیزات وارداتی یک دوازدهم قیمت اصلی

۵۰ درصد اقلام پزشکی در ایران وارداتی است

همه کالاهای پزشکی وارداتی تا انتهای زنجیره مصرف رصد می‌شوند

مصوبه سران قوا برای اصلاح حق گمرکی تجهیزات پزشکی هنوز ابلاغ نشده است

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها