Generic filters
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

منابع پزشکی خانواده ۱۲۰ درصد رشد کرد

تعرفه پزشکی ویزیت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از رشد 120 درصدی منابع پزشکی خانواده خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی افزود: یکی از اتفاقات خیلی خوب در نظام سلامت بحث ارائه خدمات در حوزه پیشگیری و موضوع خود مراقبتی بوده است و یکی از مهمترین و درست ترین محل ها برای ارائه این خدمات، مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و جامعه عشایری است‌.

وی با اشاره به اجرای پزشکی خانواده در کشور در طول ۲۰ سال گذشته ادامه داد: اجرای طرح پزشکی خانواده در کشور در طول این مدت فراز و فرودهایی داشته اما  نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده به دنبال این است که هم سهم بهره مندی مردم و هم نقش ها و وظایف هر کدام از گروه ها برای ارائه خدمات مشخص و شفاف شود.

رحیمی گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این موضوع تامین منابع پایدار است که با هماهنگی های  سازمان برنامه و بودجه و حمایت های مجلس، منابع پایدار از محل ارزش افزوده و مالیات سلامت مشخص شد.

وی افزود: این طرح نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی از منابع دارد و با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان این طرح در همه روستاهای کشور اجرایی و  یک جمعیت ۳۰ میلیونی را پوشش خواهد داد.

رفع کامل محدودیت اقلام دارویی

وی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی در این تفاهم نامه، ارائه اقلام دارویی مورد نیاز است که محدودیت های آن را کاملا مرتفع کرده است و ارائه کامل مکمل های دارویی نیز در آن لحاظ شده است.

رحیمی با بیان اینکه در تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده تعمیر، تجهیز و بهبود استاندارها در خانه های بهداشت دیده شده است، گفت: به نظر می رسد امسال در تامین منابع و ارائه خدمات، سال آرام تری را در حوزه بهداشت در سطح روستاها شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها