Generic filters
رئیس فراکسیون زنان مجلس:

فریز تخمک دختران مجرد بالای ۳۰ سال زیر پوشش بیمه می‌رود

فریز تخمک

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس امکان فریز تخمک با پوشش بیمه های پایه برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال فراهم شد.

به گزارش ساعت سلامت، فاطمه قاسم پور با اشاره به مصوبه مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به زوجهای نابارور و دختران مجرد افزود: طبق این مصوبه، وزارت بهداشت مکلف شد با تهیه برنامه ساماندهی روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری مانند رحم اجاره‌ای، فریز تخمک و موارد دیگر، تمهیدات قانونی پوشش بیمه پایه برای این خدمات را فراهم کند.

وی گفت: حمایت از زوج های نابارور ضروری است. باید از طریق توسعه روش‌های درمانی و ساماندهی این روش‌ها، رفع موانع قانونی و نهایتا حمایت بیمه‌ای تا حد امکان به فرزندآوری این خانواده‌ها کمک کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظارت این کمیسیون درباره موضوع درمان ناباروری گفت: یکی از موضوعاتی که در دو سال اخیر در کمیسیون اجتماعی مجلس از جایگاه نظارتی مورد پیگیری قرار گرفت، درمان ناباروری و بودجه‌های مربوط به آن بود.

وی گفت: بررسی های نظارتی حاکی از خلاءهایی بود که لازم است از جایگاه تقنین نسبت به آن ورود شود. این مسائل احصا شد و در فرصت برنامه هفتم توسعه سعی کردیم با این مصوبه تا حد امکان این مشکلات را برطرف سازیم.

قاسم‌پور اظهار کرد: با توجه به تحولات جمعیتی و سبک زندگی، ازدواج برخی دختران در سنین بالاتر از ۳۰ سال رقم می‌خورد. این افراد علاقه دارند پس از ازدواج، فرزندی به دنیا آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از زنان ما اقدام به فریز تخمک می‌کنند اما هزینه‌های بالایی دارد و برای همه این امکان فراهم نیست. مطابق مصوبه مجلس، این امکان و بهره‌مندی از بیمه پایه برای این دختران نیز فراهم شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان ایرانی مجرد هستند

۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در ایران/ ایران ظرفیت ۳۵۰ میلیون نفر را دارد

وزارت بهداشت: خانواده‌ها ۳ یا ۴ فرزندی را انتخاب کنند/غربالگری نوزاد حذف نشده

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها