Generic filters
معاون پرستاری وزیر بهداشت:

سامانه «کارآمد» کارانه پرستاران را محاسبه می کند

عباس عبادی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: سامانه بازتوزیع منابع خدمات پرستاری که به سامانه «کارآمد» مشهور است، آماده شده و کمک می‌کند پرستاران بر اساس امتیاز عملکرد واقعی خود دریافت منصفانه‌ای داشته باشند. اگر هم در جایی پرستاری کارانه کمتر از سالهای قبل گرفته از سایر منابع برای جبران آن استفاده می شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، دکتر عباس عبادی افزود: در سال ۱۴۰۱ مجموعه اعتباری که از بودجه  5 هزار میلیارد تومانی تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سازمان برنامه و بودجه به بیمه‌های پایه پرداخت شده است ۳.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: بعد از ابلاغ بودجه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرستاران تاکنون دو نوبت کارانه گرفته اند، یک نوبت آن به صورت علی الحساب بوده اما نوبت دوم که اسفند ماه انجام شد، بر اساس سند  بازتوزیع منابع این قانون انجام شد.

وی گفت: یکی از اقدامات تصویب ارزش نسبی خدمات پرستاری بود که انجام شد؛ بخش دوم آماده شدن زیرساخت‌های بیمارستانی و بخش سوم تدوین سند باز توزیع بود تا بعد از اینکه ثبت خدمات پرستاری در سامانه‌ها انجام شد هر پرستار به تناسب خدمتی که انجام داده، سختی بخش بیمارستانی و امتیازاتی که کسب کرده است، دریافتی داشته باشد. در واقع بر این اساس دریافتی هر پرستار بر اساس عملکردش خواهد بود.

نقاط ضعف تعرفه گذاری خدمات پرستاری رفع می شود

او افزود: ابلاغ دستورالعمل بازتوزیع منابع قانونعرفه گذاری خدمات نیروی پرستاری مربوط به آبان سال گذشته بوده است. اولین پرداختی دانشگاه‌ها بر این اساس به شکل علی‌الحساب بود و عملا آن دستورالعمل اجرایی نشده بود، اما پرداخت دوم که از اواخر اسفند تاکنون ادامه دارد مبتنی بر سند بازتوزیع انجام می‌شود.

دکتر عبادی افزود: بر اساس بازخوردی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی گرفتیم برخی از همکاران پرستار گلایه‌‌هایی داشتند که طی هفته جاری درصدد رفع مشکلات و نقاط ضعف احتمالی این دستورالعمل هستیم.

وی گفت: از طرفی همزمان سامانه بازتوزیع خدمات پرستاری که به سامانه «کارآمد» مشهور است، آماده شده و فکر می‌کنم مشکلاتی که در نوبت دوم توزیع داشتیم بر این اساس به حداقلِ ممکن برسد.

او تاکید کرد: ممکن است در برخی نقاط و گلوگاه‌ها هنوز ریزه‌کاری‌هایی وجود داشته باشد که خودش را نشان نداده باشند؛ از این رو همچنان امکان اصلاح و ارتقای دستورالعمل وجود دارد.

کسری دریافتی پرستاران از سایر منابع جبران می شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: چنانچه میزان دریافتی گروهی از همکاران پرستار در سال جاری، با وجود عملکرد مشابه سال قبل کمتر از سال ۱۴۰۱ باشد، این فضا در وزارت بهداشت وجود دارد که از سایر منابع و ظرفیت‌ها استفاده شود تا در این حوزه هیچ پرستاری متضرر نشود.

وی گفت: هدف این کار علاوه بر حفظ استقلال پرستاران، ارتقای وضعیت معیشت آنان است. یکی از نقاط ضعف برنامه‌های اجرایی در حوزه پرستاری ضعف در زیرساخت‌ها بود. بنابراین در هشت ماه گذشته این فرصت فراهم شد و با هماهنگی که با شرکت‌های مختلف HIS بیمارستانی داشتیم، آمادگی تقریبی برای رفع مشکلات ایجاد شده است.

عبادی افزود: اگر ثبت خدمات پرستاری در سامانه‌های بیمارستانی به درستی انجام شود، احصاء درآمد صورت خواهد گرفت. سامانه «کارآمد» کمک می‌کند پرستاران بر اساس امتیاز عملکرد واقعی خود دریافت منصفانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: بخش اعظم مقادیر مربوط به سازمان بیمه سلامت طی دو نوبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی بازتوزیع شده است، البته شاید موارد محدود و موردی وجود داشته باشد که هنوز بازتوزیع انجام نشده باشد، اما بالغ بر ۹۵ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی از این محل دریافتی داشته‌اند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها