Generic filters

دولت سقف کارانه پزشکان را 120 میلیون تومان تعیین کرد

پزشک

هیئت وزیران در اجرای مصوبه شورای حقوق و دستمزد در خصوص تغییر سقف پرداختی کارانه به پزشکان، سقف دریافتی کارانه ماهانه پزشکان شاغل در مناطق برخوردار را در سال ۱۴۰۱ و صرفاً به مدت یک سال، مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال تعیین کرد. این میزان در موارد خاص با نظر وزیر بهداشت قابل افزایش است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، بر اساس مصوبه امروز (چهارشنبه 26 مرداد) هیئت وزیران، در موارد خاص و ضروری برای برخی از پزشکانی که خدمات برجسته ارائه می کنند. با نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سقف کارانه پزشکان قابل افزایش است. فهرست این افراد باید توسط وزارت بهداشت برای سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شود.

علاوه بر این، به منظور ایجاد انگیزه خدمت‌رسانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته (شهرهای الف و ب) کارانه پزشکان در این مناطق فاقد سقف است.

تصویب پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری

هیئت دولت در جلسه امروز که به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد.در اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره (۳) ماده (۴۳) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و مراقبت‌های دوران بارداری را تصویب کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت. با توجه به مصوبه هیئت وزیران، همه افراد صاحب صلاحیت شامل فلوشیپ نازایی، متخصص زنان و زایمان دوره دیده مراکز ناباروری(دارندگان گواهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و متخصص ارولوژی مکلف هستند مطابق استاندارد ارائه خدمات ناباروری نسبت به نشان‌دار کردن زوجین نابارور با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک اقدام کنند.

سازمان‌های بیمه گر پایه نیز مکلفند زیرساخت لازم را برای پوشش خدمات درمان ناباروری فراهم کنند.

همچنین در اجرای جزء (۵) بند «ک» تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور. همه مراکز درمانی و بیمارستان های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری. موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه گر پایه هستند. تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان ها منوط به عقد قرارداد با بیمه های پایه است.

همه زنان نابارور زیر پوشش بیمه

سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است. نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین نامه بند «الف» ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند.

هزینه های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل  (IUI, IVF, ICSI , FET) بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دولتی، عمومی غیر دولتی و خیریه و خصوصی طرف قرارداد با خودپرداخت معافیت (فرانشیز) مطابق دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر پایه است.

همه مراکز بهداشتی و درمانی، مطب‌های پزشکان خانواده، مطب‌های مامایی و متخصصان زنان و زایمان مکلف هستند نسبت به نشاندار کردن مادران باردار با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک اقدام کنند. سازمان‌های بیمه گر پایه نیز مکلف هستند زیرساخت لازم به این منظور را فراهم کنند.

همچنین مراکز ارائه دهنده مراقبت‌های دوران بارداری و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات زایمان. موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند. تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه است.

100 درصد هزینه زایمان طبیعی دولتی را بیمه پرداخت می‌کند

سازمان‌های بیمه‌گر نیز مکلف هستند. با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به پوشش 100 درصدی تعرفه زایمان طبیعی. در مراکز دولتی و عمومی غیر دولتی معادل 100درصد تعرفه عمومی غیردولتی. در مراکز خیریه و خصوصی، معادل تعرفه بخش دولتی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها