Generic filters

دستور معاون دادستان برای برخورد بازدارنده با زیرمیزی پزشکان

معاون دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی رسیدگی جدی و فوری به موضوع زیرمیزی پزشکان و فرار مالیاتی آ‌نان را خواستار شد.

به گزارش ساعت سلامت، در پی دریافت گزارشهای متعدد در خصوص وصول هزینه خدمات به روش‌های غیرقانونی توسط برخی حرف و مشاغل، غلامعباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی، برخورد جدی، بازدارنده و مؤثر با این نوع تخلفات پزشکی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش،‌ معاون دادستان کشور در این نامه نوشت: گزارش‌های متعدد واصله و مشاهدات میدانی حاکی است که برخی از مشاغل و حرف در بخش خصوصی به ویژه پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، آموزشگاه‌های رانندگی و … برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (مصوب 21/7/1398) از شیوه‌های غیرقانونی برای وصول هزینه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند.

« این رفتار خلاف قانون و اخلاق، علاوه بر اینکه حسب مورد تخلف و جرم محسوب و مستلزم تعقیب قانونی است و موجبات تضییع حقوق عامه و تحمیل زحمت به شهروندان را فراهم کرده است.

: با توجه به شیوع گسترده این اقدامات، مقتضی است در اجرای ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری و تکالیف قانونی و نظارتی دادستانی کل در امر صیانت از حقوق عامه، با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و مراجع نظارتی، تدابیر فوری برای مواجهه و برخورد جدی، بازدارنده و مؤثر با تخلفات مذکور به منظور استیفاء حقوق عمومی و تضمین حقوق شهروندان اتخاذ و نتیجه اقدامات و گزارش کیفیت همکاری دستگاه‌ها را حداکثر تا پایان مهرماه به این مرجع اعلام کنند.

بدیهی است دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور ضمن آمادگی کامل جهت هرگونه حمایت قانونی و برخورد قاطع با جرائم ارتکابی در این زمینه، نظارت و پیگیری لازم را به عمل خواهند آورد.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط:

هشدار معاون دادستان کشور درباره ایمنی بیمارستان‌ها

تعرفه‌های غیر واقعی علت اصلی زیرمیزی پزشکان است

فقط با ۲ پزشک متخلف زیرمیزی بگیر برخورد شد

زیرمیزی پزشکان دانه‌درشت‌؛ سکه، ارز و بیت‌کوین

زیرمیزی گرفتن در پزشکان جراح بیشتر مشهود است

پزشکان زیرمیزی بگیر تا ۵۰ برابر جریمه می‌شوند/اسنپ دکتر غیر قانونی است

زیرمیزی پزشکان را به ۱۹۰ اطلاع دهید

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها