Generic filters

درخواست دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارتش برای ساخت همراه سرا

همراه بیماران

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 60 درصد بیماران بیمارستانهای بزرگ تهران از شهرستان می آیند. تامین همراه سرا برای همراهان این بیماران با خلاء قانونی همراه است اما بیکار نمانده‌ایم و از ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش برای اختصاص زمین در نزدیکی بیمارستان امام درخواست داده‌ایم.

به گزارش ساعت سلامت، حسین قناعتی در برنامه پرسشگر سلامت از شبکه آموزش افزود: 60 تا 70 درصد مراجعات برخی از بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران از شهرستانهاست. یکی از علل این مراجعات، ارائه بهترین خدمات با قیمت پایین به بیماران است.

وی گفت: به عنوان نمونه جراحی قلب کودکان برای بیماران حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد و با فشار اقتصادی سنگینی که روی مردم است، امکان استفاده از خدمات بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با اشاره به پذیرش بالای گردشگران سلامت در بیمارستانهای تهران، گفت: یکی از دلایل اقبال گردشگران سلامت به درمان در تهران، کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات است. مثلا یک پیوند مغز استخوان در بیمارستانهای دولتی تهران، حدود 10 هزار دلار برای بیماران خارجی هزینه دارد که این عمل در خارج از کشور همانند ترکیه و هند، کمتر از 50 هزار دلار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به ازای هر بیمار 2.6 نفر همراه به بیمارستانها مراجعه می کنند. گاهی اطراف بیمارستانهای بزرگ مانند بیمارستان امام خمینی (ره) چادرهای متعددی برقرار می شود چون هزینه اقامت در هتل و مهمانسرا، بالاست و از سوی دیگر از نظر عاطفی، اغلب افراد دوست دارند نزدیک بیمارانشان باشند.

قناعتی یادآور شد: یک همراه سرا در شرق بیمارستان امام خمینی (ره) تهران از سوی شهرداری تهران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته و دکتر مدرسی که پروفسور این بیمارستان است به وصیت یکی از بستگانش یک همراه سرا ساخته است.

درخواست زمین کارواش ارتش برای همراه سرای بیماران

وی گفت: بیمارستانهای امام خمینی (ره)، رسول اکرم (ص)، شریعتی و مرکز طبی کودکان که در یک محدوده هستند به همراه سرا نیاز دارند. به همین علت قطعه زمینی در شمال بیمارستان امام خمینی (ره) در خیابان باقرخان قرار دارد که ارتش آن به کارواش و تعمیرگاه تبدیل کرده است.

قاعتی افزود: چندین بار از سردار سرلشکر باقری، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش درخواست کرده ایم که این زمین در اختیار ما قرار گیرد که هنوز انجام نشده البته یکی از خیرین سلامت هم برای ساخت همراه سرا با ظرفیت 500 تخت در آن زمین اعلام آمادگی هم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از کمک دو هزار میلیارد تومانی خیرین برای توسعه زیرساخت های این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر کمک خیرین سلامت نبود دچار مشکلات زیادی می شدیم. از خیرین می خواهیم که در حوزه های بهداشتی و درمانی و ساخت همراه سرا باز هم به ما کمک کنند.

قناعتی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی، حاکمیت موظف به تامین تمام نیازهای سلامت مردم است بنابراین یکی از مسائلی که در حوزه سلامت مهم است، کمک به همراهان بیماران است اما ما منتظر نمانده ایم که خلاء قانونی، مانع کار شود و از بودجه های دانشگاه، درآمدهای اختصاصی و کمک های خیرین سلامت برای توسعه و ساماندهی همراه سراهای بیماران استفاده کردیم.

اخبار مرتبط:

وزارت بهداشت از استقرار نظام عادلانه پزشکی طفره می رود

وزارت بهداشت باید رویه غلط خود در توزیع پزشک را اصلاح کند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها