Generic filters
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت:

خدمات ماماها در بخش زایمان مشمول تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شد

فرح بابایی

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت اعلام کرد: با مصوبه هیئت وزیران بخش زایمان نیز مشمول قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر فرح بابایی افزود: پس از ابلاغ تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال گذشته، پیگیری برای تعرفه گذاری خدمات همکاران ماما در بخش های مرتبط سلامت مادر و نوزاد صورت پذیرفت و نهایتا با مصوبه هیات وزیران ابلاغ شد.

وی افزود: در راستای افزایش دسترسی مادران باردار به خدمات سلامت و با توجه به در دسترس بودن همکاران ماما در همه نقاط کشور و به منظور اجرایی شدن ماده 45 قانون جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات ماما در دوران بارداری و غیر بارداری سال 1401 مصوب و ابلاغ شده است و توسط اکثر بیمه ها اجرا می‌شود.

بابایی گفت: پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برای تعرفه‌های خدمات مامایی نیز در دست پیگیری است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه ماده 49 قانون جوانی جمعیت (یک مادر به دو ماما) گفت: برآورد نیروی انسانی ماما مورد نیاز برای ارائه خدمات به مادران باردار در بخش های زایمانی صورت گرفت از ای نرو سهمیه استخدام 600 ماما در حوزه درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت افزود: همچنین طرح نیروی انسانی مامایی از سال 1402 برای اجرایی کردن ماده 49 قانون جوانی جمعیت الزامی شد.

به گفته رئیس اداره مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت دوره‌های ارتقای توانمندی گروه مامایی برای ارائه خدمات با کیفیت به زنان و ترویج فرهنگ فرزندآوری به صورت پیوسته برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های در حال اجرا برای تقویت جایگاه مامایی، از افزایش ضریب سختی شرایط محیط کار حرفه مامایی، افزایش ضریب حرفه مامایی در مشاغل سخت و زیان آور، تبیین و تقویت جایگاه مامای خانواده در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع خبر داد.

بابایی گفت: تقویت نقش ماما در تیم زایمان در کنار دیگر ذینفعان، تبیین و تقویت جایگاه ماما در اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت و فرهنگ سازی فرزندآوری و هماهنگی با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای تقویت آموزش دانشجویان مامایی با رویکرد ارتقای کار تیمی در آموزش به عنوان بخشی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

دکتر محسن بارونی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از جذب ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه «سلامت خانواده» خبر داد.

وی گفت: به منظور ارائه خدمات به مادران باردار و شیرده و زنان واجد شرایط باروری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

 بارونی افزود: از جمله این اقدامات جذب تعداد ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه سلامت خانواده از طریق ایجاد ظرفیت بکارگیری یک ماما مراقب به ازای هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: همچنین طی مکاتبه با ریاست جمهوری مجوز استخدام ۱۹۴۵ ماما در برنامه سلامت خانواده در خواست شده است که با جذب این تعداد، میزان ارائه خدمات بارداری و دسترسی مادران به این خدمات افزایش چشمگیری می یابد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بهبود وضعیت کاری ماماهای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی از طریق مشارکت نمایندگان ماماهای دانشگاه های علوم پزشکی از دیگر برنامه های در دست اقدام معاونت بهداشت وزارت بهداشت در راستای ارتقای خدمات مامایی است.

کارانه پرستاران و غیرپزشکان چگونه محاسبه می‌شود؟/ماماها و کمک پرستاران مشمول کارانه پرستاری

کمبود ۲۰ هزار ماما در کشور

ماماها از حق تعرفه گذاری پرستاری در زایشگاه محروم شدند

کارزار حمایت از نقش ماماها در زایمان طبیعی/ اعتراض ماماها به تعارض منافع متخصصان زنان

ابطال پروانه فعالیت پزشک، ماما یا داروساز در صورت مباشرت در سقط جنین

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها