Generic filters
 سازمان نظام‌ پرستاری:

تجمع کارکنان بیمارستان مفید توسط افراد خارج از شیفت کاری برگزار شده بود

سازمان نظام پرستاری در پی فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید اعلام کرد: برگزاری تجمع صنفی به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه عمدتاً توسط کارکنانی که در شیفت کاری‌شان مشغول بوده‌اند صورت نگرفته است.

به گزارش ساعت سلامت، سازمان نظام پرستاری در پی حادثه فوت کودک 6 ساله در بیمارستان کودکان مفید بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ازهمه رسانه‌های مکتوب و مجازی دعوت می‌کنیم، ضمن پرهیز از هرگونه قضاوت شتابزده وگمانه‌زنی در این خصوص، اجازه دهیم تا با بررسی دقیق و همه‌جانبه ابعاد فنی، انتظامی، زیرساختی و سایر مسائل مرتبط با این موضوع دردناک از سوی دستگاههای قانونی انجام شود.

این بیانیه می افزاید: شواهد و اظهارات کارکنان بیمارستان کودکان مفید، حاکی از این واقعیت است که برگزاری تجمع صنفی به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه عمدتاً توسط کارکنانی که درشیفت کاری‌شان مشغول بوده‌اند صورت نگرفته است و این دو ماجرا هیچ ربطی به هم ندارد.

« کسانی که کارشان کوتاهی در تأمین زیرساخت‌های بیمارستانی و رسیدگی به اوضاع معیشتی کارکنان بیمارستان‌هاست، بدشان نمی‌آید این دو موضوع را به هم بچسبانند تا دیگر کسی جرأت نکند از حقوق مطالبات قانونی خود حرفی به میان آورد».

سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: از دستگاه قضایی و به‌ویژه ریاست قوه‌قضاییه می‌خواهیم، حتما در رسیدگی‌ها اجازه ندهند که خلط مبحث صورت بگیرد.

این بیانیه می افزاید: پرستاران صبور اگر گاهی بنا دارند با روش‌های مسالمت‌آمیز اعتراضی هم داشته باشند، اولا از افراد غیرشاغل در شیفت کاری استفاده شود، ثانیا پرستاران شاغل در شیفت همزمان سرعت و راندمان کارشان را مضاعف کنند تا حوزه مقدس خدمت به بیمار تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: در این مورد خاص نیز سازمان پیگیر بررسی چگونگی وقوع و ابعاد حقوقی، قانونی و زیرساختی این موضوع است و در صورت اثبات وقوع قصور از سوی نیروهای درمان، حتما خواستار برخورد قانونی با متخلفین خواهد بود.

« از قوه قضاییه می‌خواهیم حتما در رسیدگی‌ها به مسائل زیرساختی و موانع خدمتی زیادی که در مسیر ارائه خدمات مطلوب به بیماران وجود دارد و ازجمله کمبود شدید کادر درمانی و به‌ خصوص پرستار، عنایت ویژه داشته باشند. عمدتا این گونه مسائل است که موجب عدم بهره‌مندی کامل مردم از حقوق حقه خود در دریافت خدمات کیفی و در شأن و منزلت آنان می‌شود.

سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: از متولیان حوزه سلامت و در رأس آن وزارت بهداشت می خواهیم با اتخاذ تدابیری نسبت به رفع کمبود نیروهای پرستار و حل مسائل معیشتی آنان اقدام عاجل کنند، اما همچنان تأکید می‌شود موضوع فوت این کودک هیچ ارتباطی به مسائل صنفی پرستاران در روز حادثه نداشته است.

اخبار مرتبط

رئیس اورژانس و ۳ پرستار بیمارستان مفید بعد از فوت کودک ۶ ساله بازداشت شدند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها