Generic filters
رئیس کل دادگستری استان تهران:

بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک ایمن نیست

مهدی کلینیک

رئیس کل دادگستری استان تهران در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت نسبت به نا امین بودن بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک به علت رعایت نشدن ضوابط ایمنی و آتش نشانی هشدار داد.

به گزارش ساعت سلامت، علی القاصی مهر در نامه ای به تاریخ 24 اردیبهشت امسال خطاب به دکتر بهرام عین اللهی ضمن هشدار نسبت به نا ایمن بودن بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) در جنوب اتوبان چمران اعلام کرد که با توجه به نا ایمن بودن این بیمارستان در صورت بروز آتش سوزی یا حوادث دیگر می تواند خسارت های جانی و مالی گسترده ای به وجود بیاورد.

وی در این نامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و از باب نظارت قانونی بر حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم این موضوع در دستور کار پیگیری دادگستری استان تهران قرار دارد.

بر اساس گزارش تسنیم، القاصی مهر افزود: با توجه به تأکیدات ریاست معزز قوه قضاییه پیگیری حقوق عامه و بیت‌المال جزو اولویت‌های کاری دستگاه قضایی است.

.وی تصریح کرد: دادگستری استان تهران در راستای وظایف نظارت قانونی بر حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از ابتدای سال جاری تا کنون ده‌ها موضوع ملی و شهری در پایتخت و استان تهران را به‌دور از اقدامات رسانه‌ای مورد پیگیری و مطالبه قرار داده و انتشار مکاتبه اخیر نیز از ناحیه دستگاه قضایی نبوده است.

نامه هشدار آمیز دادستان تهران به وزیر بهداشت

القاصی‌مهر به انتشار مکاتبه اخیر خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: در راستای پیگیری گزارش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وضعیت ساختمان‌های ناایمن، این موضوع مهم در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران قرار گرفته و ساختمان مربوط به بیمارستان جدیدالاحداث هزار تختخوابی از مجموعه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  نیز جزء این ساختمان‌ها قرار داشته است.

القاصی‌مهر گفت: تاکنون دستگاه‌های متولی در رفع نواقص و پیگیری مشکلات اعلام شده اقدامات مناسبی را برای  خدمت‌رسانی به مردم و حسن انجام وظایف خود داشته‌اند و ضمن پیگیری موضوعات، گزارش اقدامات خود را به  شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران ارائه کرده‌اند.

وی افزود: امنیت و آرامش روانی مردم در حیطه‌های مختلف مورد پیگیری دستگاه قضایی است و تلاش داریم تا به عنوان یک ملجأ اطمینان بخش، دغدغه‌ها و مطالبات دریافتی از مردم را مورد پیگیری قرار داده و برای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال تلاش کنیم.

بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) پس از بیش از یک دهه کار عمرانی و حمایت خیرین در اسفند ماه 1401 افتتاح شد. این مرکز بزرگترین ساختمان بیمارستانی کشور است که در مجمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد.

 به گزارش ایرنا، کلان بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین طرح نظام سلامت پس از دوران انقلاب اسلامی با امکانات کم‌نظیر و در تراز جهانی از جمله ۵۲۲ تخت بستری، ۲۰۴ تخت ویژه، ۱۱۰ تخت اورژانس، ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به روز در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع است اسفند 1401 افتتاح شد.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش مهر، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در واکنش به این خبر گفت: اگر بیمارستان تازه تأسیس مهدی کلینیک ناایمن است، بقیه ساختمان‌های پایتخت بایستی تخریب شوند.

وی با اشاره به مقاومت ساختمان بیمارستان در مقابل زلزله ۸.۵ تا ۹ ریشتر، افزود: مستندات درباره ایمنی بیمارستان را به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها