Generic filters
معاون علمی رئیس‌جمهوری:

ایران سالانه ۱۰۰ میلیون دلار داروی بیوتک صادر می کند

کارخانه دارو

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: ایران سالانه ۱۰۰ میلیون دلار داروی بیوتک صادر می کند.

به گزارش ساعت سلامت، روح الله فیروزآبادی در بازدید از موسسه واکسن سازی فینلای کوبا افزود: تولید دارو و تجهیزات پزشکی در ایران سالانه 1.8 میلیارد دلار صرفه جوبی داشته است و زمینه مناسبی برای همکاری مشترک مراکز بیوتکنولوی بین شرکتهای ایرانی و کوبایی وجود دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری بین انستیتو پاستور ایران و موسسه واکسن سازی فینلای کوبا وجود دارد. ضمن اینکه ظرفیت‌ها و پلتفرم‌های جدیدی که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران توسعه یافته‌اند و هم وجود دارد و همکاری‌های مشترک با بخش خصوصی ایران نیز می تواند گسترش یابد.

موسسه واکسن‌سازی فینلای از سال‌ها قبل همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه تولید واکسن با انستیتو پاستور ایران داشته و چند محصول مشترک توسط آنها تولید شده که آخرین آنها واکسن کووید ۱۹ (پاستوکووک) بوده است

همکاری ایران و کوبا در تولید واکسن

مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کوبا از سال‌های گذشته همکاری‌های نسبتا خوبی با ایران داشته است، به‌طوری که حدود ۵۰ متخصص ایرانی در آن مرکز آموزش‌هایی را گذرانده‌اند. تمرکز همکاری‌ها بیشتر بر تولید مشترک واکسن بوده است که با توجه به طیف گسترده محصولات آن ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های مشترک وجود دارد.

براساس اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دهقانی گفت: حوزه زیست فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور مورد حمایت ویژه قرار گرفته است و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده است.

دهقانی گفت: تجربه اعزام متخصصان ایرانی به موسسه فینلای در سال‌های گذشته موفق بوده است. پیشنهاد می کنم مجددا تیمی از متخصصان ایرانی به آن موسسه اعزام و با طی دوره‌های آموزشی مشخص، توسعه محصولات را انجام دهند.

به گزارش ساعت سلامت موسسه واکسن سازی فینلای کوبا و انستیتو پاستور قبل از تولید واکسن پاستوکوک در تولید واکسن هیاتیت نیز همکاری نزدیکی داشتند.

اخبار مرتبط

میزان صادرات دارو از ایران چقدر است؟

شرایط صادرات دارو در سال جدید اعلام شد

شرکتهای دارویی ایران توان صادرات ندارند/ مجوز داروخانه دولتی نمی‌دهیم

اعضای شورای سیاستگذاری صادرات فرآورده‌های سلامت محور منصوب شدند

ملاقات گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل با انجمن برخی بیماری‌ها/ صادرات واکسن به ونزوئلا

صادرات سرسوزن ایرانی به عراق، تاجیکستان و گرجستان

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها