Generic filters

امکان ثبت آنلاین درخواست داروی تک نسخه‌ای از سازمان غذا و دارو

دارو

امکان ثبت درخواست داروی تک نسخه‌ای بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان غذا و دارو از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی این سازمان فراهم شد.

به گزارش ساعت سلامت، نازیلا یوسفی دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی ایران اعلام کرد: به منظور رفاه حال بیماران نیازمند به داروهای تک نسخه‌ای در سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمت سازمان غذا و دارو به نشانی https://khedmat.fda.gov.ir  قسمتی برای ثبت نام بیماران و ثبت نسخ دارویی این گروه از مراجعان در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر آن نسخ و فرم مربوط به تأیید داروهای تک نسخه‌ای در محل میز خدمت دبیرخانه در سازمان غذا و دارو نیز دریافت می‌شود.

وی گفت: امسال ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک نسخه‌ای توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو بررسی و اقدامات لازم برای تامین آن انجام شد.

یوسفی افزود: به منظور بررسی بیشتر توسط متخصصان در جلسات کمیته ماده ۹ مطرح شده است که از این مجموع حدود  دو هزار مورد مربوط به داروهای وارداتی و حدود ۲۲۰۰ مورد مربوط به داروهای تک نسخه‌ای تولید داخل (دارای پروانه صادراتی) است.

وی افزود: داروی تک نسخه‌ای ضد سرطان پمبرولیزومب تولید داخل (دارای پروانه صادراتی) با ۳۶ درصد بیشترین درخواست را طی سال جاری داشته است.

داروهای تک نسخه ای داروهايي هستند که جزو فارماكوپه یا فهرست ملی داروهای ايران نیستند اما به تشخيص پزشك مصرف آن براي بيمار ضروري است.

با ابلاغ وزارت بهداشت در صورت تجویز داروی تک نسخه‌ای توسط پزشک، بیماران می توانند با مراجعه حضوری یا آنلاین به سازمان غذا و دارو و تکمیل فرم های مربوطه درخواست داروی مورد نظر را ثبت و آن را سفارش دهند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها