Generic filters

آنفلوآنزای پرندگان جان کودک کامبوجی را گرفت

مقامات بهداشتی کامبوج اعلام کردند که یک یک دختربچه ۱۱ ساله بر اثر ابتلا به نوعی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان جان خود را از دست داده است.

به گزارش ساعت سلامت، آنفلوانزای پرندگان نوعی از آنفلوانزاست که معمولا در بین پرندگان شایع است اما انتقال آن به انسان بسیار خطرناک است و در صورت کنترل نشدن می تواند فاجعه انسانی را در سطح وسیع رق بزند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، این کودک ساکن روستایی در شهر «پری ونگ» روز ۱۶ فوریه با شکایت از سرفه، گلودرد و تب تا ۳۹ درجه به بیمارستانی در «پنوم پن»، پایتخت این کشور منتقل شد اما به رغم تلاش های انجام شده، جانش را از دست داد.

وزیر بهداشت کامبوج در این باره گفت: این اولین مورد از عفونت انسانی شناخته شده با سوی H5N1 در این کشور از سال ۲۰۱۴ است.

وی تاکید کرد: آنفلوآنزای پرندگان برای کودکانی که تخم مرغ‌های خانگی را جمع آوری می‌کنند، خطر بالایی دارد.

وزارت بهداشت کامبوج همچنین اعلام کرد که از پرندگان وحشی در منطقه محل زندگی این کودک، نمونه برداری انجام گرفته و به مردم محلی هشدار داده شد که به هیچ وجه به پرندگان مرده یا بیمار دست نزنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ میلادی ۵۶ مورد ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان در کامبوج گزارش شد که ۳۷ مورد آن به مرگ منجر شده است.

این سازمان همچنین اوایل فوریه امسال اعلام کرد که موارد ابتلا به این عفونت در بین پستانداران افزایش یافته با این حال خطر ابتلا برای انسان هنوز پایین است.

با این وجود سازمان جهانی بهداشت دستور پیگیری دقیق و بررسی مداوم موارد ابتلا و شیوع این بیماری را در همه کشورها خواستار شده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها