Generic filters

واکسن ایرانی آنفلوآنزا 260 هزار تومان

واکسن کرونا

معاون مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه ها به قیمت 260 هزار تومان خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، دکتر ناصر هیراد افزود: با توجه به اینکه شرکت تولید کننده داخلی واکسن آنفلوانزا از سال ۱۴۰۰ واکسن‌های آنفلوآنزای ایرانی را وارد بازار کرد، امسال هم تمهیدات برای تامین نیاز واکسن از طریق تولید داخل صورت گرفته است.

وی گفت:‌ واکسن آنفلوانزای ایرانی از چهارم شهریور در داروخانه ها توزیع شده و واکسن خارجی نیز از منابع اروپایی تامین شده و در روزهای آینده در داروخانه ها توزیع می شود.

هیراد افزود: واکسن ایرانی آنفلوانزا از نوع واکسن نوترکیب یا بیوتکنولوژی از  نوع واکسن چهار ظرفیتی است که با قیمت 260 هزار تومان در داروخانه ها فروخته می شود.

وی گفت: حدود 500 هزار عدد ازاین واکسن نیز برای توزیع بین کارکنان بهداشتی و درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گرفته است که به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

وی درباره نوع واکسن خارجی آنفلوانزا و قیمت آن توضیحی نداد.

واکسن ایرانی آنفلوانزا از چه زمانی تولید شد

به گزارش ساعت سلامت دکتر حسین شمالی، معاون سابق برنامه ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو سال گذشته اعلام کرد بود:‌ در نیمه دوم سال 1401 حدود ۲.۵ میلیون دز واکسن آ‌نفلوانزا شامل ۱.۵ میلیون دز واکسن خارجی و یک میلیون دز واکسن تولید داخل تا پایان مهر در کشور توزیع می‌شود.

پیش از آن بهرام دارابی،؛ رئیس سابق سازمان غذا و دارو ۱۲ شهریور ۱۴۰۰خبر تولید این واکسن را برای اولین بار اعلام کرده بود.

به گفته او، بهترین زمان تزریق واکسن آنلفوانزا اواسط شهریور و اوایل مهرماه است.

سازمان غذا و دارو تاکنون از میزان استقبال مردم از واکسن ایرانی آنفلوانزا گزارشی ارائه نکرده است.

واکسن آنفلوانزا هر سال بر اساس شایعترین انواع ویروس سال این بیماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌شود. در تعداد معدودی کارخانه‌های تولید کننده آن در دنیا تولید و به کشورهای متقاضی عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط:

واکسن ایرانی آنفلوانزا به بازار آمد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها