Generic filters
وزیر بهداشت:

۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور در شرکت‌های دانش بنیان تولید می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالغ بر ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور در  شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

به گزارش ساعت سلامت بهرام عین اللهی، در آیین افتتاح پروژه‌های درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: دولت سیزدهم در حوزه درمان در کشور سنگ تمام گذاشت، به طوری که امروز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در کشور اقدامی نادر و از یادگاری‌های ارزشمند شهید آیت الله رئیسی در کشور است.

وی ادامه داد: شهادت آیت الله رئیسی پایانی بر زندگی ایشان نبود بلکه آغاز مکتبی جهادی به نام مکتب رئیسی بود که در کشور ماندگار می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: معاندان نظام درصدد ناامید کردن مردم از دستاوردهای دولت سیزدهم بودند اما شهادت آیت الله رئیسی و حضور مردم در تشییع جنازه ایشان خط بطلانی بر تمام توطئه‌ها و خدعه‌های دشمنان بود.

عین اللهی افزود: شهادت آیت الله رئیسی و حضور بی سابقه مردم در خاکسپاری سید شهیدان خدمت انقلاب اسلامی را بعد از ۴۵ سال دوباره احیا و زنده کرد و برخلاف تصور عده‌ای خارج نشین که خود را وطن دوست و وطن پرست معرفی می‌کنند، نشان داد این ملت و این کشور هنوز هم در راه آرمان‌های نظام و انقلاب پابرجا و استوار هستند.

وی گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۰ ما در کشور تنها ۷۰۰ شرکت دانش بنیان پزشکی داشتیم اما در دو سال و ۹ ماه گذشته این میزان به هزار و ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه رایگان ۵ دهک نخست جامعه، ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در کشور که با ۵ هزار میلیارد تومان راه اندازی شد و در حال حاضر با ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در خدمت بیماران سرطان و خاص در کشور است، از دستاوردهای این دوره است

عین اللهی، راه اندازی قرارگاه جمعیت در کشور را از شاهکارهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: امروز مراکز درمان ناباروری در تمام استان‌های کشور راه اندازی شده و امید به فرزنددار شدن در بین تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد.

به گزارش ساعت سلامت، اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر بودجه 12 هزار میلیارد تومانی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در حالی است که مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، بودجه مصوب این سازمان را در سال 1403 حدود 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرده ضمن اینکه بخش عمده بودجه 7 هزار میلیارد تومانی این صندوق در سال گذشته نیز محقق نشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها