Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

راهکاری برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نداریم

سید جلیل میر محمدی نماینده مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای اجرای موضوع صادرات دارو و تجهیزات پزشکی و توسعه گردشگری سلامت راهکاری نداریم.

به گزارش ساعت سلامت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی گفت: راهبردها و احکام حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه جامع و کامل بود و در برنامه هفتم هم آنها را پیش‌بینی کردیم هر چند تنها 30 درصد از احکام سلامت در برنامه ششم اجرا شد و این جزو نقاط ضعفی است که در همین راستا نگران عدم اجرای احکام حوزه سلامت در برنامه هفتم هم هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی صادرات دارو و نوسازی صنایع دارویی در برنامه هفتم توسعه با همراهی و همکاری دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است و با همکاری می‌توان به صادرات قابل توجه دارو دست پیدا کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به وجود موضوع نرم‌افزاری یعنی نیروی انسانی متخصص و کارآمد و همچنین سخت‌افزاری یعنی صنایع تولید دارو در کشور اگر اراده جدی در همه ارکان مرتبط از جمله دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت و صمت، سازمان غذا و دارو و گمرک، شرکت‌های دانش‌بنیان و هلدینگ‌های تولید ایجاد شود این کار شدنی و قابل تحقق است.

وی افزود: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید مواد اولیه تقویت شوند و دولت تسهیلات لازم و بلاعوض را در اختیار آنها قرار دهد و بتوان به فرمولاسیون بسیاری از این داروها در داخل کشور دست یابیم و مواد اولیه را تولید کنیم بازار خارجی مورد نیاز برای داروهای ایران وجود دارد و دارو می‌تواند به عنوان یکی از کالاهای راهبردی برای کشور ارزآوری داشته باشد.

میرمحمدی گفت: در برنامه هفتم به موضوع صادرات دارو و تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت توجه شده و برای اجرا و تحقق این سه موضوع راهکاری نداریم جز اینکه اجماع و اراده قوی همگانی در همه ارکان دولت ایجاد شود و بتوان منویات رهبری را عملیاتی کرد و در واقع صادرات دارو موضوعی واقعی و شدنی است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها