Generic filters

کارانه پرستاران و غیرپزشکان چگونه محاسبه می‌شود؟/ماماها و کمک پرستاران مشمول کارانه پرستاری

پرستاری

دستورالعمل پرداخت کارانه گروه پرستاری و گروه های غیر پزشک ( به جز پرستاران) شاغل در بیمارستانها وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بر مبنای دستورالعمل ابلاغی جدید  وزارت بهداشت از ابتدای فروردین امسال محاسبه می‌شود.

به گزارش ساعت سلامت، دستورالعمل پرداخت کارانه پرستاران بر مبنای آیین نامه اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب 9 مرداد 1400 از ابتدای سال 1402 پرداخت می شود.

این دستورالعمل در 6 فصل، 7 ماده و 18 تبصره تدوین شده و بر مبنای آن کارانه پرستاران بر اساس امتیازهای کمی و کیفی عملکرد فردی محاسبه می شود.

بر اساس این دستورالعمل کارانه پرستاران شامل کادر پرستاری اعم از پرستار،‌ ماما، هوشبری، اتاق عمل و همه گروه های وابسته مانند بهیار، کمک بهیار، کمک پرستار(همه مقاطع) در مراکز درمانی دولتی، جراحی محدود و درمانگاههای عمومی،‌ تخصصی و فوق تخصصی اجرا می شود.

امتیازهای غیر عملکردی گروه پرستاری برای دریافت کارانه شامل امتیاز مدرک تحصیلی و امتیاز بخش است و امتیاز عملکردی نیز شامل امتیاز کیفی و کمی است. امتیاز کمی هر فرد توسط مسئول مستقیم تعیین می شود.

امتیاز عملکرد کیفی عددی بین صفر تا 1.3 است که بر اساس کیفیت عملکرد در ساعات حضور، رضایتمندی بیماران و همراهان، مسئولیت پذیری، مشارکت در برنامه های نظام سلامت و رضایتمندی مسئولان تعیین می شود.

امتیاز کمی نیز از ضرب تعداد بیماران/جلسات و دقایق خدمات ارائه شده هر فرد با توجه به سطح مراقبتی و تریاژ تعیین می شود و عددی بین صفر تا 1.3 است.

جزئیات این دستورالعمل و فرمول های محاسبه کارانه کادر پرستاری را از اینجا ببینید.

اضافه کاری گروه پرستاری در هر مرکز ماهانه و به صورت جداگانه از کارانه بر اساس قوانین بالادستی مربوط به اضافه کار محاسبه و پرداخت می شود. اعمال اضافه کار تشویقی تحت هر عنوان فاقد وجاهت قانونی است.

دستورالعمل محاسبه کارانه غیر پزشکان

کارانه کارکنان غیر پزشک ( به جز پرستاران) بر اساس ماده 14 فصل چهارم ضوابط اجرایی دستورالعمل پرداخت کارانه پزشکان درمانی و اعضای هیئت علمی و کارکنان غیر پزشک شاغل در بیمارستانهای وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی محاسبه می شود.

بر اساس این دستورالعمل کارانه غیر پزشکان شاغل در بیمارستانهای دولتی با توجه به شاخص های فردی مانند نوع شغل، مدرک تحصیلی، سابقه خدمت، امتیاز کیفی عملکرد فرد، امتیاز حضور و امتیاز نوع خدمت محاسبه می شود.

جزئیات محاسبه کارانه کارکنان غیر پزشک و فرمول محاسبه کارانه آنان را می توانید اینجا ببینید.

اخبار مرتبط:

سامانه «کارآمد» کارانه پرستاران را محاسبه می کند

کارانه کدام پزشکان در سال ۱۴۰۲ مشمول معافیت مالیاتی می‌شود؟

کارانه‌های علی الحساب پرستاران در بسیاری استانها پرداخت نشد

عقب ماندگی تامین اجتماعی و دانشگاههای علوم پزشکی در پرداخت کارانه پرستاران

حذف سقف کارانه پزشکان، عقبگرد از برنامه پزشک خانواده است

افزایش کارانه پزشکان چرا و به چه علت؟

دولت سقف کارانه پزشکان را ۱۲۰ میلیون تومان تعیین کرد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها