Generic filters
انتقاد رئیس سازمان پزشکی قانونی

پزشکی قانونی امسال از منابع هیئت امنای ارزی کنار گذاشته شد

پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با انتقاد از کنار گذاشته شدن این سازمان از منابع هیئت امنای ارزی گفت: اختصاص ۱۰ میلیون یورو جهت نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی ضروری است.

به گزارش ساعت سلامت، عباس مسجدی در مراسم اختتامیه سی‌و نهمین نشست هم‌اندیشی مدیران این سازمان گفت: با اختصاص 10میلیون یورو از محل هیئت امنای ارزی، سازمان قادر خواهد بود تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند نوسازی خود را نوسازی و به روزرسانی کند.

وی افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۲ سازمان از منابع هیئت امنای ارزی کنار گذاشته شد در حالی که با اختصاص اعتباراتی از این ناحیه می‌توان بخش قابل توجهی از نیاز‌ها را تأمین و به درخواست‌های مردمی به شکلی بهتر و شایسته‌تر پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند پزشکی قانونی در مقایسه با دیگر سازمان‌ها مشکلات و کمبود‌های بیشتری دارد، اما نقش نظرات سازمان در آرای قضات و اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم با هیچ ارگان و دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست و همین امر سازمان را به یک مجموعه کیفی تبدیل کرده است.

وی داشتن حسن خلق با مردم و برخورد توأم با عزت و تکریم را سرلوحه همیشگی کار در پزشکی قانونی عنوان و تصریح کرد: مردم همواره اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و باید در هر شرایطی شأن و منزلت آنان حفظ شود بنابراین در سازمان پزشکی قانونی کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات و نواقص، خللی در خدمت رسانی به مردم وارد نکند.

مسجدی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از تجهیزات و منابع مالی سازمان گفت: خوشبختانه با اصلاح فرایند‌های آزمایشگاهی در یک استان موفق به صرفه جویی یک میلیارد تومانی در هزینه‌های مربوط به مواد و تجهیزات شدیم که اقدامی بسیار مناسب و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از کار سازمان مربوط به امور متوفیان است، تصریح کرد: افرادی که به ما مراجعه می‌کنند و به ویژه متوفیان ارجاع شده امانت الهی هستند و مسئولیت متوفی با حاکمیت است بنابراین باید در امور مربوط به آن‌ها حرمت این عزیزان حفظ شود.

وی افزود: عزم و اراده جدی برای تقویت هرچه بیشتر بانک ژنتیک در سازمان وجود دارد و تلاش ما آن است که این بانک را با کارایی هر چه بیشتر در قله قرار دهیم.

وی همچنین با ابراز رضایت از اقدامات مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در ساخت و تولید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، بر ارتقاء هرچه بیشتر ارتباط این مرکز با شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش تولیدات و ساخت تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با بیان اینکه در مجموعه مدیریتی سازمان مخالفتی با توسعه فعالیت‌های دادپزشک وجود ندارد، اظهار داشت: باید طرح و برنامه‌ای مشخص در چارچوب قانون برای دادپزشک تدوین و مصوب شود و سپس با نظارت کامل سازمان به اجرا درآید تا به این ترتیب ضمن ارائه خدمات مناسب به مردم، حقوق آنان نیز به طور کامل حفظ شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها