Generic filters

هشدار پزشکی قانونی نسبت به عرضه داروهای دست‌ساز تقلبی در عطاری‌‎ها

عطاری

رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی گفت: در عطاری‌ها قرص‌ها و داروهای دست‌ساز و تقلبی و حاوی سرب و مواد مخدر به مردم عرضه می شود که غیرقانونی و بسیار خطرناک است و حتی توقف تنفس و مرگ افراد را باعث می شود.

به گزارش ساعت سلامت، به نقل از فارس، مریم اخگری در مصاحبه با رادیو گفت و گو افزود:‌ یکسری از دارو‌ها به شکل تقلبی در بازار دارو وجود دارند و در عطاری‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرند. این داروها مقادیر غیر متعارف از ماده مخدر دارند که حتی با خوردن یک قرص از این دارو‌ها فرد دچار عوارض جبران  ناپذیر می شود.

وی گفت: این عوارض بسیار خطرناک است مانند تشنج، مشکلات قلبی و عروقی و اختلال در  سیستم مرکزی اعصاب که حتی توقف تنفس و مرگ را برای فرد به وجود می‌آورد.

اخگری ادامه داد: بعضی از افراد سودجو درعطاری‌ها دارو‌هایی را در کپسول‌ها و قرص‌ها و شربت‌های دست ساز وارد می‌کنند. برخی از مردم  به قصد لاغری یا افزایش وزن و ترک اعتیاد به عطار ی‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: با مصرف این داروها فرد نه تنها اعتیاد خود را ترک نمی‌کند بلکه به داروی جدید وابسته می‌شود. یکسری از این ترکیبات دارای سرب هستند که باعث مسمومیت می‌شوند.

عطاری‌های اجازه عرضه فرآورده‌های دارویی ندارند

وی افزود: عطاری‌ها مجاز نیستند فرآورده دارویی در اختیار مردم قرار دهند. قرار است وزارت بهداشت عطاری ها را ساماندهی کند اما توصیه ما به خانواده‌ها این است که از جا به جایی دارو‌ها از ظروف خودشان به ظروف مواد غذایی خودداری کنند چرا که مواردی از مسمومیت کودکان با این داروها گزارش شده است.

رئیس مرکز کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی با هشدار نسبت به فروش بدون نسخه داروهای مخدر گفت: داروهای مخدر به اشکال مختلف قرص و شربت و آمپول در داروخانه‌ها وجود دارند که حتما باید با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار بگیرند.

وی گفت:‌ کسانی که بدون نسخه برای دریافت این دارو‌ها به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند جوان‌هایی هستند که برای لذت آنی و ایجاد حالت خوب این دارو‌ها را به توصیه دوستان طلب می‌کنند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها