Generic filters
مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت:

وزیر بهداشت: به مشکلات ماماها رسیدگی می‌شود

تجمع اعتراضی ماماها

وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی گفت: ماماها از ارکان مهم نظام سلامت هستند و به مطالبات و مشکلات این گروه رسیدگی می شود.

به گزارش ساعت سلامت، بهرام عین‌اللهی در واکنش به تجمع ماماها مقابل وزارت بهداشت افزود: هر روز شاهد مطالبات صنفی گروه‌های مختلف هستیم و درخواست ماماها نیز عمدتا مسائل صنفی است.

وی گفت: ماماها در این تجمع مطالبه ایجاد ساختاری در وزارت بهداشت را داشتند که مشکلات آنها پیگیری شود اما این ساختار در وزارت بهداشت وجود دارد.این ساختار ذیل معاونت درمان به نام کمیته مامایی وجود دارد و برای رفع مشکلات ماماها برنامه ریزی می‌کند.

عین‌اللهی افزود: رسیدگی به مشکلات این گروه مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

بر اساس این گزارش حدود ٨٠ هزار نفر ماما از دانشکده‌های پرستاری مامایی کشور در مقاطع مختلف فارغ‌التحصیل شده که حدود ٣۴ هزار نفر آنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول خدمت هستند. از این تعداد حدود 17 هزارنفر در مراکز زایمانی کشور به خدمت اشتغال دارند.

ماماها سه شنبه هفتم آذرماه با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار اجراى ماده ٤٥ ، ٤٦ و ٥٠ قانون جوانى جمعیت و  تغییر نام ماما به مراقب ماما در شبکه بهداشت شدند.

همچنین این افراد به موضوع حذف دفتر کار مامایی و ماما از سطوح ارجاع، ارائه خدمات مامایی توسط افراد غیرمتخصص و بی بهره بودن ماماها از تعرفه زایمان معترض بودند.

پیش از این دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی به خبرنگار ساعت سلامت گفته بود: پس از تجمع ماماها در مقابل وزارت بهداشت مديركل دفتر وزارتى وزارت بهداشت قول داد که يك كار گروه برای رسیدگی به مطالبات ماماها در وزارت بهداشت تشکیل شود و این مشکلات را پیگیری کند که منتظر تشکیل آن هستیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها