Generic filters

وزارت بهداشت دوران بارداری را به بیماری تبدیل می‌کند

نوزاد

نماینده تهران در مجلس گفت: گویا سیاست های وزارت بهداشت به نحوی پیگیری می شود که فرآیند زایمان و فرزندآوری را به جای یک فرآیند طبیعی تبدیل به بیماری می کند.

به گزارش ساعت سلامت، سمیه رفیعی دغدغه های جامعه مامایی ایران  را به حق خواند و گفت: ایران در حوزه دانش مامایی کشوری پیشرو در سطح دنیا بوده و در منطقه مدیترانه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: هر چند فرآیند فرزندآوری می تواند فرآیند خوشایندی برای خانواده ها باشد اما متاسفانه طی سالیان اخیر بحث زایمان و فرزندآوری بیشتر به شکل بیماری و درد و رنج در جامعه احساس می شود به گونه ای که حتی با گذشت سال ها از ازدواج تعداد زیادی از زنان جوان تصور خوبی نسبت به زایمان و فرزندآوری ندارند.

نماینده تهران اضافه کرد: متخصصان مامایی می توانند در این رابطه قدم به قدم با مادران همراه شوند و قوت قلبی برای آنان باشند. ضمن اینکه طبق تمامی آمارهای موجود کیفیت زایمان در کشورهایی که از خدمات مامایی بهره مند هستند بسیار بیشتر و مرگ و میرها هم کمتر است و در نهایت تجربه فرزندآوری تجربه بهتری خواهد بود

وی با یادآوری اینکه ماماها می توانند پیش قراولان و گروه پیشران تحقق قانون جوانی جمعیت باشند، گفت: ماماها می توانند در ایجاد یک فضای خوب برای کمک به مادران و خانواده ها در مسیر فرزندآوری همکاری مناسبی را داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به نشست های متعدد مجلس با نمایندگان جامعه مامایی گفت: یکی از مشکلات این قشر این است که خدمات درمانی ارائه شده توسط ماماها به خانواده ها مشمول بیمه نمی شود و همچنین از دیگر مسائل آنها این است که تصمیم گیر یا بخشی در وزارت بهداشت وجود ندارد که حوزه مامایی را پوشش دهد.

وی افزود: گویا سیاست های وزارت بهداشت هم به نحوی پیگیری می شود که فرآیند و مساله زایمان و فرزندآوری را تبدیل به بیماری می کند تا یک فرآیند طبیعی.

رفیعی گفت: یکی از مشکلات مطروحه دیگر این بود که با وجود اینکه جمعیت قابل توجهی در این رشته پذیرش می شود صدای ماماها در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی شنیده نمی شود و در نهایت پس از بحث و گفت و گوهای مفصل قرار شد با کمک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این مسائل را پیگیری کنیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها