Generic filters

واکنش‌ها به حضور وزیر بهداشت در محل زایمان بیمارستان فردیس

حضور وزیر بهداشت و دوریین صدا و سیما در اتاق زایمان یا سزارین بیمارستان تازه تاسیس شهید قاسم سلیمانی فردیس واکنش های بسیاری را در برداشت اما وزارت بهداشت گفته این بازدید با رعایت موازین شرعی انجام شده و با رضایت قبلی خانواده «بیمار» بوده است.

به گزارش ساعت سلامت، افتتاح بیمارستان 280 تختخوابی فردیس بدون حاشیه نبود. وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح این بیمارستان از بخشی بازدید کرد که در آن یک زن مراحل زایمان یا سزارین را طی کرده و نوزاد او به دنیا آمده است و همزمان با بازدید وزیر بهداشت دوربین صدا و سیما نیز وارد این اتاق شده بود.

در این ویدئو در حالی که یکی از کارکنان بخش محل زایمان مشغول جا به جایی نوزاد تازه به دنیا آمده است. خبرنگار صدا و سیما افتتاح بیمارستان را تبریک می گوید و ناگهان تصویر وزیر بهداشت که در محل حضور دارد به نمایش در می آید.

وزیر بهداشت در این ویدئو ضمن تبریک افتتاح بیمارستان فردیس می گوید:‌ شهر فردیس با جمعیت حدود 700 هزار نفر تاکنون بیمارستان نداشته است و اکنون این بیمارستان مجهز 280 تختخوابی افتتاح می شود. قدم نوزاد هم مبارک باشد.

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار فیلم گزارش خبرنگار صدا و سیما از حضور و بازدید وزیر بهداشت در  محل زایمان یا سزارین این بیمارستان این اقدام را عجیب و خارج از اصول بهداشتی و اخلاقی عنوان کرده‌اند.

واکنش ها به این خبر به قدری در رسانه‌ها گسترش یافت که روابط عمومی وزارت بهداشت ناچار به ارائه پاسخ شد.

روابط عمومی وزارت بهداشت در این پاسخ گفته رسانه‌ها به اشتباه محل این ویدئو را اتاق زایمان عنوان کرده‌اند زیرا اتاق زایمان نبوده بلکه اتاق عمل جراحی سزارین بوده است. وزارت بهداشت در این پاسخ همچنین از «زن باردار» که نوزاد را به دنیا آورده است به عنوان «بیمار» یاد کرده است.

روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به واکنش رسانه‌ها و کاربران شبکه های مجازی نوشت: یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما در حین بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از پنج اتاق عمل جراحی بیمارستان تازه افتتاح شده شهید سلیمانی فردیس، در یکی از این اتاق های عمل حاضر شده و ضمن به تصویر کشیدن نوزادی تازه متولد شده در گوشه‌ای از اتاق عمل با وزیر بهداشت مصاحبه کرده است.

در این خصوص نکات ذیل قابل یادآوری است:

۱.  بازدید و حضور یاد شده در اتاق عمل جراحی (و نه اتاق زایمان) با رعایت کامل ضوابط شرعی و شیوه نامه های بهداشتی پس از اتمام عمل جراحی سزارین و وقوع تولد نوزاد صورت گرفته است؛ نه در حین آن.

  ۲.  به تصویر کشیدن نوزاد از سوی خبرنگار، با اخذ رضایت قبلی از خانواده بیمار بوده است.

۳. در حین بازدید و تصویربرداری، هیچ گونه مواجهه ای با مادر نوزاد صورت نگرفته است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها