Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

وزارت بهداشت تا رفع کمبودهای دارویی واردات را ادامه می دهد

حیدر محمدی

رئیس سازمان غذا و دارو کمبود 100 قلم د ارو را تایید کرد و گفت: در شورای امنیت ملی مصوب شد تا زمانی که کمبودهای دارویی برطرف نشده، وزارت بهداشت موظف است از طریق واردات، نیاز مردم به دارو را تامین کند و موجودی دارو پایدار شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، سید حیدر محمدی افزود: افزایش تولید دارو با تامین پایدار صادرات تقویت می‌شود و پیش‌بینی برای صادرات دارو در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

وی گفت: حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک تحت حمایت ۱۰۰ درصدی یارانه قرار دارد و بر این اساس، صادرات آنها بسیار محدود بود که امیدواریم در سال آینده افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود ۱۰۰ قلم دارو در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر 1.5 درصد بازار دارویی کشور وارداتی است و در کنار تولید داخل به منظور تامین نیاز بازار انجام می‌شود و به‌ محض اینکه تولید داخل کفاف نیاز را بدهد، واردات متوقف می‌شود.

محمدی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به طور مستمر کمبودهای دارویی را رصد می‌کند و این کار از طریق داروخانه‌های مرجع، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سامانه پیش‌بینی انجام می‌شود.

در این سامانه، شرکت‌های داروسازی میزان تولید را اعلام می‌کنند و اگر ماده اولیه کم باشد، هشدار از طریق پیش‌بینی داده می‌شود تا به سرعت کمبود دارویی برطرف شود.

محمدی اضافه کرد: کمبودهای دارویی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع داده می‌شوند تا با جایگزینی مشکل رفع شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اکنون وضعیت مساعدی را در تامین تجهیزات پزشکی شاهد هستیم. به طوری که تعداد کمبودها در این حوزه رو به کاهش است. برخی تجهیزات پزشکی به ۲ دلیل تامین دیرهنگام ارز و تاخیر شرکت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها