Generic filters

ورود سالانه یک میلیون گردشگر سلامت به ایران

گردشگر سلامت

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه یک میلیون گردشگر درمانی که عمدتا از کشورهای همسایه هستند به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساعت سلامت محمدرضا ترجمان روز جمعه در نشست خبری که در هتل الوند برگزار شد، افزود:۸۰ درصد گردشگران درمانی درمانی به کشور از کشورهای همسایه ه بویژه افغانستان و عراق هستند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ مرکز درمانی در کشورمجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند. ایران رتبه ۴۶ دنیا را در حوزه گردشگری سلامت در بین 110 کشور در سال 2020 به دست آورد و گردشگری درمانی سالانه ۳ تا ۵ هزار دلار ارز آوری به کشور دارد.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: همه‌گیری ویروس کرونا آسیب‌های زیادی به حوزه گردشگری سلامت به کشور وارد کرد. به طور کلی در دو سال اخیر در حوزه گردشگری سلامت ۷۳ درصد افت در دنیا اتفاق افتاد و سهم کشورهای آسیایی که از قطب های گردشگری سلامت هستند. از این آسیب بیشتر بوده است.

وی افزود: وزارت بهداشت برای ارتقای جایگاه گردشگری سلامت در ایران برنامه دارد. اما سایر کشورهای منطقه و همسایه نیز برای جذب گرشدگر درمانی برنامه ریزی های زیادی انجام داده اند. و در یک بازار رقابتی قرار داریم.

سهم دلالان از بازار گردشگر درمانی ایران

وی در پاسخ به این سوال که سهم دلالان گردشگری سلامت از درمان بیماران بین‌المللی در کشورمان چقدر است. گفت: اطلاعاتی در این خصوص موجود نیست. اما وجود دلالان سلامت از یک نگاه فرصت است و از نگاه دیگر، می‌توانند تهدید باشند. در هر صورت بیش از ۵۰ درصد بیماران خارجی به واسطه دلالان سلامت گردشگری وارد کشور می‌شوند.

بهناز بسکی رئیس شورای سیاستگذاری نخستین کنفرانس نمایشگاه گردشگری سلامت و طبیعت گردی. در این نشست گفت: کشورهایی چون تایلند، مکزیک، هند، ترکیه و امارات امروزه در ردیف مقاصد اصلی جذب گردشگر سلامت دنیا محسوب می‌شوند.

وی افزود: ایران به دلایل متعددی مزیت‌های رقابتی و پتانسیل بالایی در زمینه جذب گردشگر درمانی و سلامت دارد. که متأسفانه چندان به آنها اهمیت داده نمی‌شود.

نخستین کنفرانس نمایشگاه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی از ۲۴ تا ۲۷ خرداد در استان گلستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها