Generic filters

هزینه افتتاح بیمارستان غدیر چقدر است؟

این روزها خبر افتتاح بیمارستان غدیر در کنار بیمارستان قدیمی شهدای تجریش در همه رسانه ها به گوش می رسد، بیمارستانی که به عنوان دومین کلان بیمارستان کشور قرار است جمعه با حضور رئیس جمهوری افتتاح شود.

به گزارش ساعت سلامت، بر اساس  اخبار رسانه‌های رسمی بیمارستان غدیر بعد از بیمارستان حضرت مهدی (عج) که بعد از 15 سال در کنار بیمارستان قدیمی هزار تختخوابی امام خمینی (ره) در حاشیه اتوبان چمران افتتاح شد، دومین کلان بیمارستان کشور است.

این بیمارستان در کنار بیمارستان قدیمی شهدای تجریش در شمال تهران و در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که قرار است بعد از حدود 11 سال همزمان با عید غدیر خم افتتاح شود.

قبل از افتتاح این بیمارستان بازار اخبار مربوط به افتتاح این بیمارستان گرم است و نشست ها و مصاحبه های متعدد مسئولان وزارت بهداشت و بیلبوردها و تبلیغات تصویری و مکتوب مربوط به این بیمارستان به عنوان دستاورد بزرگ این وزارتخانه همه جا به چشم می خورد.

دکتر علیر ضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این بیمارستان گفته است: با افتتاح کلان بیمارستان غدیر در روز جمعه 821 تخت بیمارستانی به ظرفیت خدمات رسانی مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش اضافه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این بیمارستان با جدیدترین استانداردهای سازه‌ای، عمرانی و ابنیه‌ای ساخته و تلاش شده تمام ظرفیت‌های مهم کارشناسی در توسعه این بیمارستان مدنظر قرار گیرد. در واقع جدیدترین استانداردهای سازه‌ای، ساختمانی و بخش‌های مختلف در این بیمارستان، مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تجهیز بیمارستان غدیر، اظهار داشت: از حیث استفاده از ظرفیت‌های نوین تجهیزاتی و به روز بودن امکانات و تجهیزات برای ارائه بهترین و مطمئن‌ترین خدمات برای بیماران، تلاش کردیم که از جدیدترین خدمات، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در ارائه خدمات پزشکی بهره ببریم.

مصاحبه های مسئولان وزارت بهداشت درباره بیمارستان غدیر

علاوه بر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئولان دیگر وزارت بهداشت نیز درباره این دستاورد صحبت کرده اند، دکتر جعفر میعاد فر، رئیس اورژانس کشور از نخستین پرواز اورژانس هوایی از محل هلی پورت بیمارستان غدیر پس از افتتاح این مجتمع بیمارستانی و حسین صفوی، رئیس هیات امنای ارزی در معالجه بیماران از تجهیز این بیمارستان توسط این نهاد خبر داده اند.

پدارم پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت نیز با تشریح جزئیات تجهیزات بیمارستان غدیر گفته است: برای این کلان بیمارستان، تجهیزات سرمایه ای سنگین و با فناوری پیشرفته از جمله دستگاه های توموتراپی، پت سی تی و سی تی سیمولاتور تأمین شده و به برخی دستگاه ها از جمله سایبرنایف که تا کنون در کشور وجود نداشته و در درمان تومورهای سرطانی کاربرد دارد، تجهیز می‌شود.

او افزود: ارزش تجهیزات پزشکی بیمارستان غدیر که توسط هیات امنای ارزی تامین شده بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

همزمان با این اخبار، مطالبی نیز در فضای مجازی درباره هزینه های تبلیغات مراسم افتتاح بیمارستان غدیر منتشر شده است به عنوان مثال «امیر تنها»، فعال توئیتر جدولی از هزینه های مراسم افتتاح این بیمارستان منشتر کرده که نشان می دهد، وزارت بهداشت برای پوشش خبری، تولید محتوا در فضای مجازی حدود 5 میلیارد تومان اختصاص داده است.

جدول هزینه های تبلیغات بیمارستان غدیر صحت دارد؟

بر اساس این جدول که هنوز وزارت بهداشت آن را تایید یا تکذیب نکرده است، 180 میلیون تومان برای تشکیل ستاد خبری، 190 میلیون تومان برای تولید و انتشار محتوای توئیتری، 60 میلیون تومان برای ترندسازی در توئیتر، 60 میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل، 58 میلیون تومان برای تبلیغات همسان و 30 میلیون تومان برای کپشن اینستاگرامی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این جدول ادعایی در توئیتر، 40 میلیون تومان برای تولید اینفوگرافی، 30 میلیون تومان برای تولید گیف، 30 میلیون تومان فتوتیتر، 50 میلیون تومان برای تولید کلیپ، 380 میلیون برای کتاب معرفی بیمارستان، 35 میلیون تومان برای تولید محتوا در خبرگزاری ها و یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای تبلیغات شهری اختصاص یافته است.

همچنین 330 میلیون تومان برای تولید دو کلیپ مراسم افتتاحیه، 750 میلیون تومان برای راه اندازی پورتال بیمارستان غدیر و 600 میلیون تومان برای تبلیغات در شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته شده است.

این اعداد هنوز از سوی وزارت بهداشت تایید یا تکذیب نشده و ساعت سلامت نمی تواند صحت آن را تایید کند. قطعا هر گونه جوابیه، ‌اظهار نظر و موضعگیری وزارت بهداشت در این مورد در روزهای آینده درباره این خبر منتشر خواهد شد اما شواهد نشان می دهد، تبیین و اطلاع رسانی درباره افتتاح این بیمارستان جزو اولویت‌های وزارت بهداشت قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها