Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

نظارت می‌کنیم با تغییر نرخ ارز تجهیزات پزشکی، کالاها گران نشود

حیدر محمدی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در مورد محصولات تجهیزات پزشکی که سیاست‌های ارزی در مورد آنها اصلاح می‌شود نظارت‌های کافی صورت می گیرد تا فراورده در انتهای زنجیره بدون تغییر قیمت به مردم عرضه شود.

به گزارش ساعت سلامت، سید حیدر محمدی  افزود: تفاوت قیمت‌ها در مورد اقلامی که بیمه‌ای هستند مانند طرح دارویار پوشش داده شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه تجهیزات پزشکی هیچ افزایش پرداختی از جیب مردم وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در حوزه ارز طی سال گذشته شرایط بهتری در حوزه تجهیزات پزشگی داشت و حدود ۲۸ درصد تخصیص در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی رشد داشته است.

محمدی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونین غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور باید مراقبت کنیم که ملزومات و تجهیزات پزشکی با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: در مورد محصولاتی که سیاست‌های ارزی در مورد آنها اصلاح می‌شود نظارت‌های کافی صورت گیرد تا فراورده در انتهای زنجیره بدون تغییر قیمت به مردم عرضه شود.

به گزارش ساعت سلامت، استفاده از ارز ترجیحی 4200 تومانی در سالهای اخیر یکی از زمینه های رانت و فساد در حوزه تجهیزات پزشکی بوده به طوری که برخی تولید کنندگان این ارز را دریافت می کردند و کالایی وارد نمی کردند یا کالایی کمتر از میزان ارز دریافتی وارد می کردند.

افراد دیگری نیز به اسم تولید تجهیزات پزشکی ارز ترجیحی دریافت می کردند اما عملا وارد کننده بوده و تولیدی نداشتند.

با این حال نگرانی از افزایش قیمت تجهیزات پزشکی برای مردم و بیماران یکی از موانع حذف ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات پزشکی بوده به خصوص که تجربه نه چندان موفق طرح دارویار در حوزه دارو این نگرانی را افزایش داده است.

با این وجود سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث که 29 اردیبهشت در تهران برگزار شد از تغییر سیاست ارزی وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد اما هنوز جزئیات شیوه تغییر سیاست ارزی در این حوزه اعلام نشده است.

بر اساس آمار موجود سالانه حدود 800 میلیون تا یک میلیارد دلار ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات پزشکی به شرکتهای ایرانی داده می‌شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها