Generic filters
سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت:

نرخ موالید در ایران هر سال کمتر می شود

صابر جباری

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: نرخ موالید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰  ۳.۷ درصد کاهش یافته است و در مجموع نرخ موالید از سال ۱۳۹۴ به بعد کاهشی بوده اما تا زمانی که پنجره جمعیتی باز است امکان جبران وجود دارد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، صابر جباری اظهار کرد: ایران به سرعت در حال حرکت به سمت سالخوردگی جمعیت است و این ناشی از نهادینه کردن شعار غلط «فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» در جامعه است.

رئیس اداره جوانی وزارت بهداشت گفت: فرزندآوری یک موضوع مهم فرابخشی و فرامدیریتی است و اهمیت و ابعاد فردی و اجتماعی این موضوع باید برای مردم و مسئولان تبیین و روشن شود.

جباری که در یک مصاحبه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: «قانون جوانی جمعیت» برای رفع موانع فرزندآوری تصویب و ابلاغ شد و تمام مدیران دولتی و مسئولان کشوری باید به این باور برسند و با عزمی راسخ این قانون را اجرا کنند.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت مشوق های اقتصادی و حتی مشوق های فرهنگی متعددی دارد. فرهنگ سازی عمومی و بهداشتی از جمله موارد ضروری است که باید در کنار این قانون دیده شود.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: اولین آسیب و ضرر بی فرزندی، کم فرزندی و تک فرزندی متوجه خود خانواده ها خواهد شد. با توجه به اینکه جنگ های روانی و امنیتی برای ما چندان ملموس نیست خیلی متوجه تبعات و آثار سوء و غیرقابل جبران این موضوع نیستیم و اگر مردم و مسئولان این موضوع را درک کنند سریعتر نسبت به رفع موانع و افزایش جمعیت اقدام خواهند کرد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها