Generic filters
معاون درمان وزیر بهداشت:

قوه قضاییه با تولیدکنندگان مشروبات الکلی تقلبی مشابه قاتلان برخورد کند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: الکل های تقلبی با متانول موجب مرگ و نابینایی افراد می شود بنابراین قوه قضاییه باید با کسانی که این نوع الکل ها را تولید و روانه بازار می کنند معادل اقدام به قتل برخورد کند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی افزود: مصرف مشروبات الکلی تقلبی عوارض شدیدی دارد اما آن قدر بروز مسمویت‌های الکلی تکرار شده است که دیگر تنها آمار عددی آنها ارزشی ندارد.مهم این است که از بروز این اتفاقات جلوگیری شود.

وی گفت: از قوه قضائیه درخواست می‌کنیم برخورد با کسانی که توزیع این مواد سمی را به شکل عامدانه انجام می‌دهند، تشدید شده و معادل اقدام به قتل برخورد شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: این مسمومیت‌ها نباید رخ دهد و باید با عوامل آنها برخورد جدی صورت گیرد.چون این یک قتل است. تصور می‌کنم برخورد جدی صورت نمی‌گیرد که این اتفاق می‌افتد. به جز موضوع وقوع مرگ به دنبال مصرف الکل‌های تقلبی، افراد زیادی هم دچار نابینایی می‌شوند که این معضل تا آخر عمر ادامه دارد.

وی ادامه داد: درصد محدودی از کسانی که در فاز حاد مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند را می‌توان نجات داد. بنابراین با افرادی که عامدانه این الکل‌ها را تولید می کنند و می فروشند باید معادل اقدام به قتل برخورد شود.

کریمی توضیح داد: مسمومیت الکلی تغییراتی در میزان اسید و باز خون ایجاد می‌کند. بعضا افراد با این مسمومیت به دستگاه دیالیز، حمایت تنفسی، ونتیلاتور، بستری در ICU، تزریق داروهای مخصوص و … احتیاج پیدا می‌کنند تا وضعیت با ثباتی پیدا کنند.

کار بیمارستان معرفی افراد مسموم با الکل به قوه قضاییه نیست

وی افزود: سپس درمان‌های چند هفته‌ای برای آنها ادامه می‌یابد. موضوع مهم این است که اگر میزان الکل متانول در بدن از حدی فراتر رود، منجر به مرگ می‌شود و اگر افراد دیر مراجعه کنند ممکن است کار از کار بگذرد.

معاون درمان وزارت بهداشت،‌ بیان کرد: مراکز فوق تخصصی مسمومیت به تعداد زیاد در کشور فعال است و بیمارستان‌های بزرگ  همگی بخش مسمومیت را دارند. به جز این، مراکز چشم‌پزشکی هم این بیماران پذیرش می‌کنند؛ اما در این مورد خاص مردم باید بدانند که امر پیشگیری از درمان بسیار مهمتر است.

او تاکید کرد: کار بیمارستان ارجاع بیمار و فرد مسموم به مراجع قضایی نیست و بیمارستان فقط کار درمان بیماران را انجام می‌دهد؛ بنابراین تاکید می‌کنیم مردم در صورت بروز مسمومیت با الکل حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها