Generic filters
نماینده مجلس:

معلولان از حداقل‌های زندگی بی‌بهره‌اند/ مسئولان معلولان را نادیده می‌گیرند

معلولیت

یک نماینده مجلس از نایده گرفته شدن وضعیت نامناسب قشر عظیم معلولان کشور انتقاد کرد و گفت: معلولان در حالی از حداقل‌های زندگی هم بی‌‎بهره هستند که مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند آمار پشت نوبتی‌های این بخش صفر شده است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه برغم مستمری پایین بهزیستی هزینه‌های توانبخشی معلولان بسیار سنگین است، گفت: هم‌اکنون قریب به یک میلیون و 800 هزار نفر معلول داریم که 3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما متاسفانه مسئولان مربوطه وضعیت نامناسب این قشر عظیم را نمی‌بینند و آنها را جدی نمی‌گیرند. 

وی افزود: معلولان در سطح جامعه مشاهده نمی‌شوند چرا که شرایط حضورشان برغم شعارهای مسئولان مربوطه مبنی بر تناسب‌سازی معابر و سازمان‌ها فراهم نشده است و از امکانات رفاهی بهره‌مند نیستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: سال 97 قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس مصوب و به دولت ابلاغ شد اما برغم اینکه بسیاری از مواد آن نیازی به تامین اعتبارات ندارد هنوز روی زمین مانده‌اند و این در حالی است که طبق قانون اساسی کشور همه افراد باید به لحاظ برخورداری از امکانات برابر باشند.

وی افزود: متاسفانه بی‌‎توجهی دولت به وضعیت جامعه معلولان تا جایی است که در زمان بررسی لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق، پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان برای هر معلول شدید پیشنهاد شد اما دولت در مخالفت، آن را به «تا مبلغ 5 میلیون تومان» اصلاح کرد که به این معناست از مبالغ پایین تا نهایت 5 میلیون به آنها پرداخت شود.

پاسخ متولیان قانع کننده نیست

درخشان گفت: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی این بخش بوده و امورات جامعه معلولان برعهده این وزارتخانه و سازمان بهزیستی است قطعا باید در این خصوص پاسخگو باشند کما اینکه به تازگی نیز این سوالی در این خصوص در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد مبنی براینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم‌های فعلی تا چه زمانی جامعه معلولان باید در انتظار اجرای قانون حمایت از معلولان باشند؟ اما نه پاسخ وزیر و نه رییس سازمان بهزیستی قانع‌کننده نبود بنابراین سوال جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شد.

وی افزود: آنچه مسلم است همه ما در قبال انسان و انسانیت وام‌دار هستیم و باید به این نکته توجه کنیم چه بسا ما هم در آینده در اثر یک حادثه دچار معلولیت شویم.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: معلولان در حالی از حداقل‌های زندگی هم بی‌‎بهره هستند که مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند آمار پشت نوبتی‌های این بخش صفر شده است و این در حالی است که هنوز معلولانی از دریافت خدمات بهزیستی بی‌بهره هستند اما در آمار به آنها اشاره نمی‌شود و فقط افراد متقاضی دریافت خدمات در لیست پشت‌نوبتی‌ها قرار دارند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها