Generic filters
نماینده مجلس:

14 نیروگاه کشور مازوت سوزی دارند

آلودگی هوا

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از مازوت سوزی در 14 نیروگاه کشور خبر داد و گفت: مازوت سوزی قابل قبول نیست و باعث رشد آلودگی شده و مغایر با قانون هوای پاک است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در مورد اینکه از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند و باعث رشد آلودگی می‌شوند، گفت: مازوت معمولا سوخت جایگزین محسوب می‌شود و از میزان آلایندگی بالایی برخوردار است، مازوت سوزی  برای نیروگاه‌هایی که در اطراف شهرهای بزرگ به ویژه کلانشهر تهران قرار دارند، ممنوع است.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: نیروگاه‌هایی مجاز به سوزاندن مازوت هستند که آلودگی برای ساکنان آن منطقه ایجاد نکنند، البته به میزانی که نیاز و مشکل سوخت انرژی رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در دو حالت نیروگاه‌ها مجاز به مازوت سوزی هستند، گفت:  نخست در مرحله‌ای که با کمبود گاز مواجه هستیم یا اینکه این انرژی به میزان لازم به نیروگاه‌ها اختصاص داده نشده باشد، یعنی وزارت نفت نسبت به تعهدات خود در مقابل آنها به درستی عمل نمی‌کند، از طرفی باید این مسئله را در نظر بگیریم چرا نیروگاه‌هایی که اقدام به مازوت سوزی کرده‌اند در اطراف کلانشهرها قرار دارند؟

عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه بررسی کمبود انرژی و رشد آلودگی باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، افزود:  اگر نیروگاهی سوخت مصرف نکند نمی‌تواند برق تولید کنند در این شرایط مشکل در کل گسترده‌تر خواهد بود و در کنار کمبود انرژی برق با مشکل آلودگی هم مواجه خواهیم بود.

سوخت نیروگاه های نزدیک پایتخت باید بررسی شود

وی ادامه داد: اینکه نیروگاه‌ها موظف به تولید برق هستند یک امر پذیرفتنی است اما مازوت سوزی قابل قبول نیست اما باید نیروگاه‌هایی که مجاز به مازوت سوزی به مدت زمان مشخص هستند تعیین شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: سوخت نیروگاه‌های نزدیک به کلانشهرها به ویژه پایتخت باید مورد بررسی قرار بگیرند تا با مازوت سوزی روبرو نباشیم.

شاکری گفت: امروز تمام موارد عنوان شده از کمبود گاز گرفته تا مازوت سوزی نیروگاه‌ها و افزایش روزهای آلوده سال توسط کمیسیون اصل نودم مجلس مورد بررسی قرار گرفته و کوتاهی هر سازمان و وزارتخانه در اجرای قانون هوای پاک به صورت گزارش تکمیلی به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها