Generic filters
انتقاد رئیس کل سازمان نظام پزشکی

قوانین برای شیادان در امور پزشکی تلطیف شده است

دکتر محمد رئیس زاده

رئیس کل سازمان نظام پزشکی وضع قوانین بازدارنده برای مداخله گران غیرمجاز در حرفه پزشکی را از نان شب واجب تر خواند و گفت: قوانین برای مداخله گران غیرمجاز و شیادان در امور پزشکی نه تنها تقویت نشده بلکه تلطیف هم شده است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر محمد رئیس زاده در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در پیشبینی‌هایی که انجام گرفته مطرح شده که در آینده، روانپزشکی و فیزیوتراپی از رشته‌هایی هستند که هوش مصنوعی و تکنولوژی نمی‌توانند جایگزین فرد ارائه دهنده خدمت در آنها شوند.

وی افزود: پنجمین رکن سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، بحث توانبخشی است که برخلاف موارد بهداشت، درمان، اموزش و پژوهش هنوز به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است و جایگاه مختص هم ارز با چهار رکن دیگر در سطح وزارتخانه ندارد.

وی گفت: براساس آمارها حدود 500 میلیون نفر توانیاب در حال حاضر در جهان به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارند و برهمین اساس تله مدیسین در فیزیوتراپی اهمیت بسیار دارد و باید با رصد و مدیریت مناسب از پیشرفت‌های جهان در این زمینه استفاده کرد.

هنوز مشکل تعرفه های پزشکی حل نشده است

رئیس کل نظام پزشکی افزود: درخصوص مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی هم متذکر شوم که به کرات در تریبون‌ها و فرصت‌هایی که فراهم شده چالش‌های پیش رو و مطالبات جامعه پزشکی را فریاد زده ام. اینجا هم مجددا هشدار می‌دهم که متأسفانه مشکل تعرفه‌های پزشکی حل نشده است.

وی افزود:  از سوی دیگر، حجم زیادی از آسیب‌ها ناشی از مداخلات غیرمجاز در حرفه پزشکی شاهد هستیم‌ و این موضوع در حال بدل شدن به یک سونامی است.

قوانین بازدارنده برای مداخله‌گران غیرمجاز از نان شب واجب‌تر است

وی ادامه داد: متاسفانه قوانین فعلی بازدارنده نیست و در حالی که سازمان نظام پزشکی به جد فعالیت اعضای خود در حیطه‌های درمانی را رصد و نظارت و احیانا برخورد می کند در خصوص افراد غیرمجاز و شیادان، قوانین نه تنها تقویت نشده بلکه تلطیف شده است. وضع قوانین بازدارنده در این خصوص از نان شب هم واجب تر است.

دکتر رئیس زاده گفت: جامعه پزشکی ما بسیار بالنده، زحمتکش و شریف است. امیدوارم مسئولان درخصوص موضوع تعرفه‌های خدمات پزشکی، هجمه‌های به جامعه پزشکی و مهاجرت‌ها که در حال حاضر نگرانی ما از مهاجرت‌های شغلی، بیشتر از مهاجرت‌های جغرافیایی است، چاره هایی عاجل بیاندیشند.

وی تاکید کرد: شاید درد حالا حس نشود اما مطمئن باشید وقتی درد حس شود دیگر کار از کار گذشته است.

منبع: نظام پزشکی

اخبار مرتبط:

مداخله‌گران امور پزشکی فقط ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند

برخورد جدی با مداخله‌گران امور پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف

پزشک نماها، آزاد از هفت دولت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها