Generic filters

ششمین نمایشگاه بین‌المللی دارویی فارمکس افتتاح شد

فارمکس

ششمین نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، امروز افتتاح شد و به مدت چهار روز در نمایشگاه شهر آفتاب ادامه دارد.

به گزارش ساعت سلامت این نمایشگاه با حضور 480 شهر فعال در بخش تولید مواد اولیه، ملزومات و تجهیزات تولید و بسته بندی دارویی فعالیت می کند.

دکتر فرامرز اختراعی رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید مواد اولیه دارویی و بسته بندی دارویی در ایران در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است به طوری که به مرحله صادرات این تجهیزات رسیده ایم و کشورهای زیادی حتی برای راه اندازی خطوط دارویی از خدمات و تولیدات شرکتهای ایرانی استفاده می کنند.

وی گفت: هم اکنون 16 قرارداد برای انتقال دانش فنی و ایجاد خط تولید دارو در تعدادی از کشورهای منطقه از جمله کشورهای آفریقایی بسته شده که نشان دهنده توان و کیفیت تولیدات مواد اولیه و تجهیزات تولید دارو در ایران است.

رئیس هیات مدیره البته هنوز به جایگاه واقعی از نظر میزان صادرات نرسیده ایم اما قطعا در سالهای آینده به جایگاه بسیار بهتری در حوزه صادرات مواد اولیه و تجهیزات تولید دارو خواهیم رسید.

دکتر اختراعی ادامه داد: شرکتهای ایران ظرفیت بسیار بالایی برای تولید مواد اولیه و تجهیزات تولید دارو و بسته بندی دارویی دارند و در صورت رفع مشکلات تحریم و محدودیت های بانکی می توانیم در این حوزه بسیار پیشرفت کنیم.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی افزود: هم اکنون حدود ۷۱ درصد نیاز شرکت‌های دارویی کشور به مواد اولیه دارویی در داخل تأمین می‌شود، و این میزان از بسیاری از کشورهای اروپایی که حدود 30 درصد مواد اولیه دارویی را خودشان تولید می کنند، وضعیت بهتری داریم.

نمایشگاه دارویی فارمکس سال گذشته در محل ایران برگزار شد اما امسال با وسعت بیشتر و غرفه های بزرگتر در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها