Generic filters

شرط سازمان غذا و دارو برای فعالیت پلتفرم‌های فروش آنلاین دارو

داروخانه

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هک اسنپ فود نشان داد که نگرانی وزارت بهداشت درباره حفظ محرمانگی اطلاعات مردم درست است. بخش خصوصی نباید در این زمینه دخالت کند و پلتفرم های آنلاین اگر می خواهند در حمل دارو مشارکت کنند باید با داروخانه قرارداد ببندند، اطلاعات مرکز خرید را به مشتری بدهند و پاسخگوی هر گونه اعتراض مردم باشند.

به گزارش ساعت سلامت، سجاد اسماعیلی با اشاره به هک اسنپ فود افزود: سلامت مردم و حفظ اصل محرمانگی در درمان بیماران مقدم بر اقتصاد دیجیتال است و از این موضوع کوتاه نمی‌آییم. سازمان غذا و دارو دقیقا به همین دلیل دغدغه اطلاعات بیماران را دارد؛ باز هم تاکید می‌کنیم که امنیت داده و اطلاعات بیماران باید توسط حاکمیت تامین و نظارت بر مبنای الزامات حفاظتی موجود باشد.

وی گفت: به دلیل حفظ اصل محرمانگی در درمان بیماران، بخش خصوصی نباید در مدیریت اطلاعات سلامتی بیماران مشارکتی داشته باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: در ماجرای ورود سکوهای اینترنتی به دارورسانی در منزل، الزامات در چارچوب مربوطه باید رعایت شود بارها گفته‌ایم و مجددا نیز اعلام می‌کنیم که برای ورود پلتفرم‌ها به دارورسانی در منزل، لازم است حفاظت و حراست از اطلاعات بیماران صورت گیرد.

وی ادامه داد بیمار باید امکان ثبت درخواست خود را بر اساس کد نسخه الکترونیک در سامانه داشته باشد، مراکزی که عرضه کننده محصول هستند باید اطلاعات مربوط به شرکت تولیدی را به بیمار ارائه دهند و بیمار در سامانه یکپارچه دیتا را ملاحظه و انتخاب کند که از کدام مرکز سرویس بگیرد.

اسماعیلی گفت: دستورالعمل ورود پلتفرم‌ها به دارورسانی در منزل تا پایان سال نهایی خواهد شد. پتلفرم اگر می‌خواهد مداخله‌ای در «حمل» دارو داشته باشد در این راستا باید طرف قرارداد با داروخانه شود و به صورتی شفاف و واضح محصول را با استاندارد و باکس مشخص تحویل بگیرد و به تحویل بیمار دهد و پاسخگوی هر گونه اعتراضی در این حوزه نیز باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها