Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

فرآیندهای غیر حاکمیتی مدیریت تجهیزات پزشکی برون سپاری می‌شود + ویدئو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: به منظور تسهیل در مسیرهای صدور مجوزهای تولید تجهیزات پزشکی، فرآیندهای غیر حاکمیتی این حوزه برون سپاری می شود تا فرآیندهای طولانی این حوزه تسهیل و تسریع شود.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر حیدر محمدی، در آخرین روز از نمایشگاه چهار روزه بیست و چهارمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث با حضور در استودیو این نمایشگاه افزود: در بازدید 5 ساعته ای که از این نمایشگاه داشتم متوجه شدم. یکی از گلایه های مهم و اصلی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در کشور که کار تولید را سخت کرده، فرآیندهای طولانی و مسیرهای سختی است که در صدور مجوزها باید طی شود.

وی گفت: برای رفع این مشکل با همکاری متخصصان و همکاران اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو فرآیندهای غیر حاکمیتی را برون سپاری می کنیم تا تولید در کشور تسهیل شود.

محمدی افزود: نمایشگاه امسال ایران هلث از آنچه انتطار داشتیم فراتر بود. نگاه ما توجه و توسعه بخش تولید تجهیزات پزشکی است. یکی از سالن های این نمایشگاه به شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی اختصاص داشت. حضور این شرکتها در نمایشگاه ایران هلث بسیار بیشتر بود و توانستند قابلیت ها و محصولات خودشان را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در نمایشگاه امسال ایران هلث شاهد رشد بخش تولید نسبت به سال گذشته بودیم اما این رشد هنوز با آنچه ایده آل ماست فاصله دارد. امیدواریم سال آینده این خلاء ها جبران شود و شاهد رشد بیشتر و تولیدات بیشتر داخلی در نمایشگاه ایران هلث 25 باشیم.

وی گفت: در حوزه سلامت با توجه به تهدیدها و تحریم های بین المللی، مشکلاتی داریم. امیدواریم شرکتهای تولید کننده داخلی برای رفع این مشکلات به میدان بیایند.

تولید چسب های نانو، آنژیوکت و ونتیلاتور در ایران

محمدی افزود: با این وجود تولیدات بسیار چشمگیری در حوزه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه امسال وجود داشت. محصولات مصرفی تولیدی زیادی در این نمایشگاه بود که سال گذشته وارداتی بودند. تولید چسب های نانوون، چسب های حصیری، آنژیوکت و سرنگهای جدید در نمایشگاه ایران هلث امسال نشانه رشد قابل توجه این حوزه در کشور است.

وی ادامه داد: تجهیزات بزرگ و سرمایه ای زیادی نیز در کشور تولید شده، در حالی که سالهای گذشته وارداتی بودند. دستگاههای تصویربرداری تولید داخل با تکنولوژی پیشرفته واقعا قابل افتخار است یا ونتیلاتورهای تولید داخل که در زمان کرونا هیچ کشوری این دستگاهها را به ایران نمی داد و امروز تولیدات داخلی در این حوزه به کشورهای دیگر صادر می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه های مختلف تجهیزات آزمایشگاهی، کیت های تشخیصی و کیت های سریع نیز همین طور است. در مجموع رشد علمی و فناوری در کشور ما بالاست اما رسیدن این دانش به محصول با کیفیت نهایی نیازمند حمایت است و تلاش ما در سازمان غذا و دارو این است که این مسیر را تسهیل و از تولید داخلی حمایت کنیم.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها