Generic filters
متخصص ارولوژی:

دسترسی به تجهیزات پزشکی درمان بیماران کلیوی سخت شده است

جراحی

جراح ارولوژی گفت: اغلب تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان بیماران کلیوی بسیار گران و در مواردی دچار کمبود شده و تهیه این لوازم در بیمارستانها سخت شده است.

دکتر داریوش مرزبانی در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: اوضاع اقتصادی بیمارستانهای خصوصی خراب است. هزینه‌ها با درآمدها سازگار نیست و این مراکز درمانی به سختی سر پا مانده‌اند. همزمان قیمت تجهیزات پزشکی مورد نیاز بسیار افزایش یافته و اگر لوازم مورد نیاز پیدا شوند. با قیمت‌های بسیار گزاف تهیه می‌شوند.

وی افزود: در حوزه جراحی کلیه برخی اقلام پزشکی مانند وسایل آندوسکوپی، سوند دبل جی و برخی قلم‌های جراحی مثل بایپولار دچار کمبود است و به سختی تهیه می‌شوند.

قیمت‌های میلیاردی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای

جراح بیماری‌های کلیه و مجاری اداری ادامه داد: قیمت تجهیزات پزشکی بزرگ و سرمایه‌ای به قدری بالا رفته است که اگر خراب شوند دیگر توان خرید آنها وجود ندارد. به عنوان مثال دستگاه لیزر چندین میلیارد تومان شده است.

وی گفت: برخی ملزومات مصرفی که قیمت پایین تری دارند به هر حال تهیه می‌شوند. وسایلی مانند نخ جراحی هم در برخی بیمارستانها مثل بیمارستان دی که من در آن فعالیت می کنم، از قدیم خریداری شده و فعلا از همان خریدهای قبلی استفاده می کنیم. اما اگر دوباره مجبور به خرید این لوازم باشیم به قدری قیمت‌ها بالا رفته است که اگر هم پیدا شوند واقعا توان خرید آنها وجود ندارد.

مرزبانی افزود: قیمت تجهیزات پزشکی چندین برابر شده است. تلاش بیمارستانهای خصوصی این است که به هر طریق ممکن این اقلام تهیه شوند تا عمل جراحی بیماران به تاخیر نیفتد اما قطعا با توجه به هزینه‌های بالا بسیاری از بیمارستانها به خصوص بیمارستانهای دولتی که توان مالی کمتر و مراجعه کنندگان بیشتری دارند توان خرید و تامین همه لوازم پزشکی مورد نیاز را ندارند.

وی افزود: انتظار این است که وزارت بهداشت در تامین تجهیزات پزشکی به بیمارستانها کمک کند تا لوازم پزشکی مورد نیاز به موقع تامین شود یا اینکه تعرفه‌های پزشکی واقعی شود تا توان خرید بیمارستانها بیشتر شود اما واقعیت این است که همین تعرفه‌های پزشکی فعلی به خصوص هزینه‌های هتلینگ (تخت روز) برای اغلب مردم کمرشکن است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها