Generic filters
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد

تعداد داروی هر نسخه در ایران حدود 2 برابر میانگین جهانی

پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: میانگین اقلام دارویی در هر نسخه در دنیا 2.1 و در ایران 3.9 است. این میزان در ICU  میانگین بالای ۱۵ است که عدد بسیار بالایی است.ضمن اینکه این آمار مکمل‌های دارویی و ویتامین‌‌ها را شامل نمی‌شود.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، دکتر یونس پناهی در نشستی با با عنوان مصرف منطقی دارو با حضور فعالان و متخصصان این عرصه برگزار شد، اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده و گزارشهای سازمان بهداشت جهانیWHO   میانگین داروهای نسخه‌ای در دنیا بالغ بر 2.1 است.

وی گفت:‌ اگر در کشور به دنبال پوشش همگانی سلامت و ارتقای نظام سلامت باشیم، باید ۱۰ مساله را اصلاح کنیم که یکی از این موارد اصلاح تجویز منطقی دارو است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: در این مسیر لزوم تامین تکنولوژی‌های نوین سلامت برای محققان و فناوران کشور برای رسیدگی به مسئله کمبود دارو یک امر ضروری است.

وی تصریح کرد: به دنبال متهم و مقصر نیستیم بلکه هدف این است که از جنبه پاتوبیولوژی مصرف دارو و روش‌های تامین آن از تولید گرفته تا واردات بررسی و آسیب شناسی شده و برای آن راهکارهایی پیشنهاد شود. به خصوص که امروزه تکنولوژی‌های نوین سلامت در اختیار محققان و فناوران کشور قرار دارند تا با بهره‌گیری از آنها به مسئله کمبود دارو رسیدگی شود.

فناوری های نوین سلامت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: بهبود شاخص ها و کاهش هزینه‌های سلامت یکی از ماموریت‌های مهم داروسازان است. برای کاهش بار بیماری باید القائات را کم کنیم و توصیه مراقبت‌های پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهیم.

در این نشست با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان بخش خصوصی موضوعاتی مانند استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام پروژه‌های فناورانه تولید API بر اساس لیست اولویت‌ها، استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین نظام سلامت مانند هوش مصنوعی، بیگ دیتا، فناوری بلاک چین، Smart implants، لزوم توجه به اقتصاد دارو، برقراری عدالت دسترسی بیمار به دارو، توزیع داروها در همه داروخانه های سطح شهرها بررسی شد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها