Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

رسوب تجهیزات پزشکی در گمرکات نداریم

حیدر محمدی

رئیس سازمان غذا و دارو از سرعت گرفتن ترخیص فراورده‌های سلامت‌محور در ماه‌های اخیرخبر داد و گفت: ترخیص کالای رسوب شده در گمرک تسهیل شده است و درحال حاضر چیزی به عنوان رسوب تجهیزات پزشکی در گمرکات نداریم.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایفدانا، دکتر سیدحیدر محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان غذا و دارو با گمرک با بیان اینکه این تفاهم‌نامه همچنین برای تسهیل در واردات مواد اولیه و قطعات ساخت برای تولیدکنندگان و تسهیل در ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی منعقد شد، گفت: در ابتدای سال مشکلی در تعرفه گمرکی داشتیم که با تلاش‌های صورت‌گرفته توافق اولیه صورت گرفت و پس از آن با مصوبه سران قوا مشکل تعرفه گمرکی برطرف شد.

وی افزود: اکنون چیزی به‌عنوان رسوب تجهیزات پزشکی در گمرکات نداریم البته مشکلات ما در حوزه ارز هنوز به طور کامل مرتفع نشده است.

وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم‌نامه امیدواریم که فراخوانی یک کالا با زبان مشترک و شناسه یکسان در گمرک و سازمان غذا و دارو محقق شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هدف از انعقاد تفاهم‌نامه تسهیل ترخیص کالاهای سلامت‌محور است، اظهار کرد: دارو، شیرخشک و تجهیزات و ملزومات پزشکی جزو کالاهای استراتژیک هستند و هرچه سرعت ترخیص بیشتر باشد، دسترسی مردم به این فراورده‌ها پایدارتر است.

وی افزود: خوشبختانه با کاهش حقوق گمرکی و صفرشدن سود گمرکی بخش زیادی از کالاهایی که در گمرک رسوب‌کرده بودند، ترخیص شده و بخشی نیز برای کمک به تولیدکنندگان به‌صورت تقسیط و حتی نسیه ترخیص شد تا بتوانند ماده اولیه خود را راحت‌تر وارد مدار تولید کنند.

دکتر محمدی تاکید کرد: قطعا تقویت ارتباط با دستگاه‌های مختلف مرتبط نظیر گمرک فرایند تامین را تسهیل می‌کند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها