Generic filters
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی:

برنامه نان کامل در 7 استان اجرا می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت گفت: با اجرایی شدن سند ملی امنیت غذایی و تغذیه، اجرای برنامه نان کامل در 7 استان شروع شده است و تا پایان سال در همه استانها اجرایی می شود.

به گزارش ساعت سلامت محمد اسماعیل مطلق افزود: با تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات موثری برای بهبود امنیت غذایی و تغذیه مردم اجرا شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی افزود: از جمله این اقدامات، برنامه نان کامل است که با هدف دسترسی مردم به نان با کیفیت و سبوسدار نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان ها دارد.

وی ادامه داد: این برنامه در 7 استان کشور اجرایی شده است و سایر استانها نیز موظف شده اند تا پایان امسال در حداقل یک تا سه  کارخانه آرد، به تولید آرد کامل و سبوسدار اقدام کنند.

 مطلق اظهار داشت: همچنین برنامه شیر مدرسه که در چند سال متوقف شده بود، با دستور رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار، در مدارس ابتدایی کشور آغاز شد.  این برنامه با اولویت مناطق کم برخوردار اجرا می شود.

وی گفت: از جمله  اقدامات موثری که با همکاری صنایع روغن در جهت بهبود کیفیت و سلامت روغن های خوراکی و کاهش میزان اسید چرب ترانس و اشباع  روغن ها در کشور انجام شده، اجرای برنامه ملی غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک برای رفع مشکل کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن در کشور است.

طرح کالا برگ الکترونیک سبد غذایی

مطلق افزود: بازنگری استاندارد میزان قند، نمک و چربی در محصولات غذایی برای کاهش شیوع بیماری های غیرواگیر، تشویق صنایع غذایی برای تولید محصولات غذایی سلامت محور و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک با هدف دسترسی مردم به سبد غذایی که تامین کننده سلامت آنها باشد از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود تغذیه مردم اجرا شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: در تلاش برای استقرار سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی هستیم. با تصویب این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقویت همکاری ها با وزارت جهاد کشاورزی و سایر اعضای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می توان انتظار تحولات مثبت به ویژه در برنامه های تولید و تامین محصولات کشاورزی و بهبود دسترسی اقتصادی مردم به غذا را داشت.

دکتر مطلق افزود: مطالبات جامعه از مسئولان برای دسترسی به آب و غذای سالم قطعا نقش بسزایی در مانع زدایی و دستیابی به امنیت غذایی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها