Generic filters
معاون مرکز آمار سازمان بیمه سلامت:

انسولین قلمی هر سال 380 میلیارد تومان هزینه دارد/ داروی یک میلیارد تومانی رایگان شد

داروخانه

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت گفت: داروی انسولین قلمی، پُر هزینه‌ترین داروی تجویزی در ایران است که مبلغی بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای این دارو در سازمان بیمه سلامت هزینه شده است.

به گزارش ساعت سلامت، امیرحسین حبیبیان افزودوی ادامه داد: برخی داروهای بیماران صعب العلاج، بیش از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و برخی بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز ( بیماری متابولیک ژنتیکی)، دارو تجویزی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند که به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال جاری نشان می‌دهد، ۱۱۶ قلم دارو تجویز شده در فهرست گرانترین داروهای تجویزی در کشور است که این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب الاعلاج، در ۲۸ استان کشور تجویز شده‌اند.

حبیبیان ادامه داد: در سال جاری همچنان داروی انسولین قلمی، پُر هزینه‌ترین داروی تجویزی است که مبلغی بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای این دارو هزینه شده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک، پُرمصرف‌ترین داروهای کشور در سال جاری داروی بیماران قلبی و دیابتی است.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت افزود: بیش از ۲ میلیون بار، داروی متفورمین در سال جاری تجویز شده که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است و پس از آن داروهای آ اس آ و لوزارتان که در پُرفشاری خون استفاده می‌شوند، قرار دارد.

وی گفت: همچنین در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ۱۰۰ بیماری ثبت شده است و بالغ بر ۲ میلیون بیماری خاص ثبت اطلاعات شده‌اند.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت ادامه داد: صدور نسخه های الکترونیک در سال جاری ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: مشارکت پزشکان امسال درصدور نسخه الکترونیک از عدد ۱۰۲ هزار پزشک عبور کرده است که نشان دهنده رشد ۸ درصدی با اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک تا کنون بیش از ۲۶۹ میلیون نسخه الکترونیک ثبت شده و ماهانه ۱۲ میلیون نسخه در کشور ثبت می‌شود.

حبیبیان افزود: مشارکت پزشکان استان‌های یزد، البرز و کرمان در صدور نسخه الکترونیک بیش از ۹۰ درصد است و دارای بالاترین مشارکت هستند و در استان‌های قم، خراسان رضوی و اردبیل هنوز ۱۵ درصد نسخه‌ها به صورت کاغذی ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها