Generic filters

اظهارات مبهم معاون درمان درباره مدت اعتبار نسخه الکترونیک

سعید کریمی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدت زمان اعتبار نسخه الکترونیک بر مبنای نوع بیماری متفاوت است و اعتبار نسخ بیماران یکسان نیست البته شرایط به این نحو نیست که مدت‌زمان اعتبار یک نسخه الکرونیک یک سال باشد.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر سعید کریمی درباره میزان مدت اعتبار نسخه الکترونیک سخنان بسیار مبهمی را مطرح کرده است که معلوم نیست به چه معناست و معیار اعتبار نسخه الکترونیک بیماران چگونه مشخص می شود. او حتی حداقل و حداکثر اعتبار نسخ الکترونیک را هم اعلام نکرده است.

وی در سخنانی باز هم مبهم درباره میزان اجرای نسخه الکترونیک گفته است: اجرای نسخه الکترونیک بیش از 90 درصد ارزیابی می‌شود.

احتمالا منظور دکتر کریمی معاون درمان وزیر بهداشت این بوده که بیش از 90 درصد پزشکان نسخه های بیماران را به صورت الکترونیک صادر می کنند یا اینکه 90 درصد نسخه های تجویز شده از سوی پزشکان در ایران به صورت الکترونیک صادر می شود، در هر صورت سخن او شفاف و روشن نیست.

دکتر کریمی افزود: سامانه‌ای به منظور نسخ الکترونیک طراحی شده و بیماران برحسب نوع بیماری خود نشاندار می‌شوند. وزارت بهداشت در حوزه استانداردهای خدمات بالینی نیز متحول شده به نحوی که 570 استاندارد خدمت راهنمای بالینی تعریف کرده‌ایم. مدت اعتبار نسخه الکترونیک بیماران نیز بر مبنای بیماری تعیین می‌شود.

او گفت: اجرای نسخه الکترونیک از دی ماه 1400 کلید خورده و میزان کنونی نسخه نویسی الکترونیک بالغ بر 90 درصد است.

این سخنان دکتر کریمی نیز درست نیست، زیرا معاون درمان وزیر بهداشت و البته دکتر محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت که در دولت گذشته نیز در همین سمت فعالیت می کرد، در زمان دولت گذشته نیز آمارهای مشابهی از میزان اجرای نسخه الکترونیک اعلام کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: مدت‌زمان اعتبار نسخ بیماران یکسان نیست. بازهم تاکید می‌کنم مدت‌ اعتبار یک نسخه براساس نوع بیماری بیمار است و هر بیماری یک زمان مشخص دارد. البته شرایط به این نحو نیست که مدت‌زمان اعتبار یک نسخه یک سال باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها