Generic filters
سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

آخرین اخبار از قیمت گذاری تجهیزات پزشکی/ رشد صفر درصدی وارداتی‌ها و افزایش قیمت تولیدات داخل

غفارزاده جلال

ساعت سلامت- سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی با ارز نیمایی با رشد صفر درصد به پایان رسید. قیمت گذاری دو دسته دیگر این کالاها شامل اقلام وارداتی با ارز ترجیحی و کالاهای تولید داخل نیز در حال انجام است.

جلال غفارزاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساعت سلامت افزود: قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در سه گروه کالایی دنبال می شود که شامل کالاهای وارداتی با ارز نیمایی، کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی و کالاهای تولید داخل است.

وی ادامه داد: البته یکسری از کالاهای وارداتی هم هستند که آنها را به تالار دوم با ارز حدود 38 تا 40 هزار تومانی بردیم. این دسته کالاها تازه وارد این تالار شده‌اند و هنوز برای قیمت‌گذاری آنها اقدامی نشده است.

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اکنون همه کالاهای دسته اول یعنی تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی با ارز نیمایی (حدود 28 هزار و 500 تومانی) قیمت گذاری شده‌اند و قمیت این کالاها در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی منتشر شده‌است.

وی افزود: قیمت گذاری کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی و کالاهای تولید داخل در دست اقدام است و بعد از اتمام کار، قیمت همه این کالاها نیز در سایت اداره قرار می گیرد.

غفارزاده درباره زمان اتمام قیمت گذاری کالاها نیز به ساعت سلامت گفت: زمان دقیق اتمام فرآیند قیمت گذاری مشخص نیست اما این فرآیند در حال انجام است و بعد از آن قیمت گذاری سه دسته اول، کالاهایی که به تالار دوم رفته اند نیز قیمت گذاری می‌شوند.

وی تاکید کرد: گر چه انتقال یکسری کالاهای پزشکی به تالار دوم ارزی نوعی آزادسازی است اما این کالاها نیز در بازار رها نمی‌شوند و این دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز قیمت گذاری می شوند.

قیمت کالاهای پزشکی وارداتی با ارز نیمایی ثابت ماند

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: رشد قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی کالاهای وارداتی با ارز نیمایی صفر است یعنی قیمت اکثر این کالاها در سال 1402 نسبت به قیمت قبلی آنها هیچ رشدی ندارد و حتی تعداد زیادی از این کالاها کاهش قیمت هم داشته اند.

غفارزاده افزود: تعدادی از این اقلام قبلا قیمت نداشتند که قیمت گذاری شدند اما هیچ کدام از این کالاها مشمول افزایش قیمت نشدند و تعدادی از این کالاها حتی کاهش 100 درصدی قیمت هم داشتند.

وی گفت: تجهیزات و ملزومات پزشکی که ارز ترجیحی یا 4200 تومانی می گیرند هنوز به طور کامل قیمت گذاری نشده‌اند. فرآیند قیمت گذاری این کالاها در حال انجام است و به زودی میزان رشد قیمت این کالاها اعلام می شود.

افزایش حداقل 10 درصدی تجهیزات پزشکی تولید داخل

سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل نیز در حال انجام است، به زودی ضرایب تغییر قیمت این کالاها مشخص و با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت این کالاها نیز اعلام خواهد شد. قطعا این کالاها افزایش قیمت حداقل 10 درصدی خواهند داشت.

غفارزاده گفت: انتقاد برخی تولیدکنندگان مبنی بر ثابت بودن قیمت کالاهای تولیدی آنها در چند سال اخیر بجاست و به همین علت حتما قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل امسال افزایش قیمت خواهد داشت. سعی می کنیم فرآیند قیمت گذاری این کالاها نیز حداکثر تا یکماه آینده به اتمام برسد.

اخبار مرتبط:

ارز 4200 تومان همچنان به برخی تجهیزات پزشکی اختصاص می یابد

آزمایشگاههای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی ضعیف است

قیمت گذاری دستوری تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تولیدکنندگان را بیچاره کرده است

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها