Generic filters

حقوق گمرکی برای واردات تجهیزات پزشکی، دارو و شیرخشک یک درصد تعیین شد

تجهیزات پزشکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که حقوق دولتی گمرکی برای واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی، دارو و شیر خشک و مواردی از این قبیل و همچنین مواد اولیه آنها در سال آینده یک درصد باشد.

محسن زنگنه افزود: کاهش حقوق گمرکی در بودجه سال آینده به کاهش قیمت کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای اساسی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و مواد اولیه تولید منجر می شود.

به گزارش ساعت سلامت، با وجود مصوبه کاهش حقوق گمرکی تجهیزات پزشکی از 4 درصد به یک درصد در عمل اجرای این قانون برای واردات تجهیزات پزشکی در سال 1402 به خصوص در تفسیر مصرفی یا غیر مصرفی بودن آن با مشکلات زیادی همراه بود.

به موجب بند (ز) تبصره (٦) قانون بودجه سال ١٤٠٢ نرخ چهار درصد حقوق گمرکی واردات قطعات ساخت، مواد اولیه و واسط های تولید اقلام تجهیزات و ملزومات پزشکی در صدر بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی برای ماشین آلات و تجهیزات قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی به یک درصد تقلیل می یابد.

همچنین به موجب بند یک مصوبات جلسه هشتاد و نهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورخ سوم خرداد ۱۴۰۲ «حقوق گمرکی ملزومات تجهیزات مصرفی پزشکی به یک درصد تقلیل می یابد».

زنگنه با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس در رابطه با تعیین حقوق گمرکی کالاهای اساسی در بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: همه کالاهایی که به کشور وارد می‌شود، مشمول حقوق گمرکی هستند.

نماینده مردم «تربت حیدریه» ادامه داد: حقوق گمرکی شامل دو بخش «حقوق دولتی» و «سود بازرگانی» می‌شود. سود بازرگانی در اختیار دولت است که می‌تواند سالیانه برای کالاهای مختلف تعیین و دفترچه آن را منتشر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه حقوق دولتی، قوانین دائمی لازم را در اختیار داریم. در این بخش ۹ درصد برای کالاهای غیر اساسی و ۴ درصد برای کالاهای اساسی منظور می‌شود.

وی ادامه داد: امسال هم همانند سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که حقوق دولتی برای کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی، دارو و شیر خشک و مواردی از این قبیل و همچنین مواد اولیه آنها یک درصد باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان در مصوبه ای حقوق دولتی برای واردات ماشین آلات، ابزار کارخانجات، مواد اولیه بخش تولید را به 2 درصد کاهش دادند.

وی تاکید کرد: به واقع کاهش حقوق دولتی و به طور کل حقوق گمرکی می‌تواند در کاهش قیمت کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای اساسی اعم از دارو، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و مواد اولیه تولید موثر باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها