Generic filters
سخنگوی وزارت بهداشت:

یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت یک میلیارد دلار به ایران آوردند

پاک آیین

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند و بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشتند.

به گزارش ساعت سلامت پدرام پاک آیین افزود:  حوزه علوم پزشکی ایران بر لبه دانش قرار دارد و بر عکس قبل از انقلاب، امروز نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج برای درمان نیست. ابتدای انقلاب هم پزشک از خارج می آوردیم و هم بیماران را به خارج برای درمان اعزام می کردیم، اما امروز خدمات پزشکی در ایران درون زاست.

وی با رد اظهارات رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پزشکان فیلیپینی، بنگلادشی، پاکستانی دیگر جایی در نظام سلامت ایران ندارند اما همچنان از این کشورها و بیش از ۵۰ کشور دیگر دانشجوی پزشکی می پذیریم تا به کشورشان برگردند و به مردم خودشان خدمت کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر از خالی ماندن ۸۰۰ صندلی آزمون دستیاری گفت: پیش از دولت سیزدهم، ۸۰۰ صندلی از ۳۶۰۰ ظرفیت خالی می ماند و امروز ۸۰۰ صندلی از ۴۶۰۰ ظرفیت خالی مانده است که هیچ یک شامل رشته های لوکس نیست.

 پاک آیین افزود: خالی ماندن صندلی ها در آزمون دستیاری، حاصل بی تدبیری ها در گذشته است که امروز با اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت در صدد رفع آن هستیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها جذب مستقیم دستیار از دوره کارورزی صرفا برای مناطق متقاضی و سه رشته ای است که در آنها کمبود وجود دارد.

پاک آیین گفت: جذب دستیار به روش بومی گزینی، راه حل دیگری است که باعث ماندگاری دستیاران و پزشکان متخصص در محل اقامت خود و توزیع متوازن خدمات درمان می شود.

وی گفت : سال گذشته برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت ۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند که در مقایسه با سال ما قبل و ظرفیت مشابه، حدود ۵۰۰ دستیار تخصصی ، بیشتر جذب و پذیرفته شدند و از سوی دیگر، صندلی‌های خالی آزمون خصوصاً در رشته‌های مورد نیاز، به طور چشمگیری پُر شد.

پاک آیین افزود: به عنوان نمونه در رشته بیهوشی، حدود ۵۰ درصد از صندلی‌های خالی،  پُر شد و به رغم این استقبال چشمگیر، تعداد قابل توجهی از دستیاران در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش بومی پذیرفته شدند.

.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها